Flutur a lansat în dezbatere Master Planul de Transporturi al Județului care prevede lucrările de modernizare și dezvoltare a rețelei de drumuri pentru eliminarea blocajelor și pregătirii legăturilor cu viitoarele drumuri rapide : Vom notifica și Ministerul Transporturilor cu ceea ce dorim să realizăm


Intră acum și în grupul de

Președintele Consiliului Județean Suceava a lansat, miercuri, la o întâlnire cu primarii din județ, în dezbatere, Master Planul de Transporturi al Județului Suceava care va fi parte integrantă a Planului Județean de Amenajare a Teritoriului, alături de Master Planul de Turism.

Flutur a spus după întâlnirea cu primarii că o temă importantă ce a fost discutată a fost cea a Planului de Amenajare a Teritoriului Județului Suceava, care reprezintă de fapt dezvoltarea pe următoare perioadă a județului.

El a arătat că acest plan județean de amenajare a teritoriului include atât problematica transporturilor cât și cea a turismului, dar și alte probleme de gestionare a dezvoltării județului în urmării ani.

În ceea ce privește proiectul Master Planului de Transporturi al Județului, Flutur a spus că rețeaua de drumuri din județ are peste 3.100 de kilometri de drumuri naționale, județene și comunale.

„Avem o provocare la orizont, blocarea în trafic, mai ales în sezonul estival. Turiștii care au crescut în ultimul timp ne fac să ne gândim la soluții alternative de fluidizare a traficului”, a spus Flutur.

Președintele CJ Suceava a declarat că nu crede că trebuie ca autoritățile sucevene să aștepte ca o companie sau o agenție națională să spună unde să fie făcute sensuri giratorii sau șosele ocolitoare sau benzi de stocare și că este de datoria autorităților județene să transmită propunem către Ministerul Transporturilor și către aceste companii.

„Din analiza pe care am făcut-o și am propus-o primarilor rezultă nevoia construirii a 18 sensuri giratorii pe drumurile naționale”, a spus Flutur care a menționat necesitatea unor sensuri giratorii la intersecții de pe drumul european E 85 sau de pe drumul național DN 17, dar că e nevoie și de benzi de stocare, dând ca exemplu intersecția de laVama spre Moldovița unde se așteaptă prea mult timp pentru intrarea în drumul principal.

El a mai spus că în acest Master Plan vor fi incluse și șosele ocolitoare, fiind clar că Suceava are nevoie de a doua centură,dar că variante de ocolire trebuie construite și la Fălticeni, Rădăuți, Gura Humorului, Câmpulung  Moldovenesc și Vatra Dornei mai ales că în aceste orașe traficul este blocat vara.

„Sunt și localități precum Vama, Frasin, Marginea, sau  Siret, la care va trebui să ne gândim cum scoatem traficul greu să nu meargă (camioanele n.r.) până în centrul localității ca să blocăm turiștii și traficul de mașini mici”, a spus Flutur.

Totodată, Flutur a spus că va fi nevoie și de analize pentru pregătirea legăturilor cu viitoarele drumuri rapide, respectiv Autostrada A8 și Drumul Expres Siret-Pașcani-București, care au fost trasate deja pe hartă pentru ca fiecare zonă să găsească soluțiile cele mai bune de fluidizare a traficului.

El a anunțat că proiectul de Master Plan de Transporturi îl va transmite primarilor pentru a face observații și să vină cu completări pentru că trebuie să se gândească la fluidizarea traficului inclusiv pe drumuri comunale.

„Punem cap la cap toate lucrurile astea și în Planul de Amenajare a Teritoriului va fi un capitoal cu Master Planul de Transport  care va sta la baza dezvoltării județului județului”, a spus Flutur.

El a menționat că acest Master Plan de Transport va fi transmis și Ministerului Transporturilor pentru ca proiectele acestuia să fie în concordanță cu ceea ce doresc autoritățile sucevene.

Vezi aici propunerea pentru Master Planul de Transporturi al Județului Suceava.


Intră acum și în grupul de