Sindicatul Învăţământ şi Protecţia Copilului „Sf. Andrei” Gura Humorului, nemulţumit de deciziile MECI

Preşedintele Sindicatul Învăţământ şi Protecţia Copilului „Sf. Andrei” Gura Humorului, Traian Pădureţ, şi-a exprimat nemulţumirea întrucât „într-un moment în care nivelul de pregătire al forţei de muncă este într-o continuă scădere, conducerea M.E.C.I. recurge la decizii de laborator”.

„Ne aşteptam ca reprezentanţii M.E.C.I. să prezinte un proiect de redresare a sistemului de învăţământ pe termen mediu şi lung. Acest lucru se impunea şi se putea realiza prin organizarea unor echipe de lucru, formate din persoane competente, cu experienţă, la nivelul judeţelor. Rezultatele activităţii acestor echipe de lucru se puteau centraliza la nivel naţional şi apoi să se realizeze un proiect de redresare a sistemului în ansamblul său. Realitatea ne arată altceva. Ca şi în anii precedenţi, cei care vin în minister au o dorinţă nestăpânită de a lăsa „ceva” în urmă. Bun, rău, nu contează! Totul este să se schimbe ceva! De ani de zile se experimentează; generaţii de elevi sunt „de sacrificiu”! Parteneriatul social cu sindicatele a fost „uitat”, consultarea angajaţilor sistemului este evitat şi deciziile se iau ,,la centru” de unele persoane care nu au nicio legătură cu realitatea şi în niciun caz în spiritul descentralizării de care uită toţi cei cu funcţii de decizie. Considerăm inadmisibil modul în care reprezentanţii M.E.C.I. au înţeles parteneriatul social – dezinformând angajaţii sistemului de învăţământ şi nu în ultimul rând, instituţiile statului – M.M.F.P.S. şi Guvernul României – prin care au încercat, ca şi în alte ocazii, să înlăture de la luarea deciziilor partenerii sociali şi să acrediteze, în acelaşi timp, ideea că sindicatele au fost de acord cu unele prevederi care vizează salariaţii M.E.C.I.”, susţine Traian Pădureţ.

În opinia acestuia, prin deciziile luate, prin schimbarea acestora de la o zi la alta, M.E.C.I. zdruncină din rădăcini un sistem şi asistăm la un ritm nebun de schimbare a prevederilor care debusolează atât angajaţii din învăţământ, cât şi elevii.

„Desfiinţarea S.A.M. – urilor şi înfiinţarea învăţământului liceal tehnologic are ca finalitate pregătirea de tehnicieni. Mai mult, învăţământul tehnologic special (absolvenţi de şcoli speciale) are ca finalitate pregătirea de tehnicieni!
Ne întrebăm cine mai pregăteşte muncitori?!? Cei care urmează să lucreze la bandă, care sunt coordonaţi de tehnicieni şi ingineri – cine vor fi?, cine îi pregăteşte? Ne transformăm într-o ţară de tehnicieni şi ingineri? Cine vor fi muncitorii?

Liceul, aşa cum îl ştiam noi, nu mai este un ,, filtru ” către învăţământul superior şi se tinde spre o generalizare a învăţământului superior.
Când U.E. recomandă un număr mai mare de ore de educaţie fizică, când 25 % dintre copii au tendinţe spre obezitate, mai marii M.E.C.I. reduc numărul de ore. Introducerea activităţilor sportive opţionale este o pistă falsă, acolo vor merge doar cei ce au aptitudini sportive şi care erau cuprinşi în echipe sportive la cluburi.
S-a dorit renunţarea la orele de istorie la clasa a XII a şi s-a ajuns la alternarea orelor de geografie cu cele de istorie. Considerăm că orele de istorie şi geografia României ar trebui aprofundate şi mărirea numărului de activităţi ar conduce la o cunoaştere mai bună a istoriei şi geografiei ţării.

Absolvenţii şcolilor speciale cu „deficienţe medii, moderate, profunde” sunt orientaţi către învăţământul tehnologic special (parcurs în 3 ani, echivalent ca obiective, conţinut şi finalitate liceului tehnologic de masă – clasele IX – X)! Cel puţin aşa prevede Anexa 3 la Ordinul M.E.C.I. Cei din minister ştiu că programele din învăţământul special sunt cu mult reduse faţă de cele din învăţământul de masă? Nu credem, din moment ce, la un moment dat, doreau să oblige elevii din învăţământul special să studieze 2 limbi străine”, spune preşedintele Sindicatului Învăţământ şi Protecţia Copilului „Sf. Andrei” Gura Humorului.

De asemenea, acesta crede că este o mare greşeală scoaterea activităţilor de consiliere la liceele tehnologice de masă şi speciale. „Pe lângă faptul că diriginţii au în sarcină completarea unor documente şcolare, să nu uităm că la această vârstă, tinerii au o mai mare nevoie de consiliere. Până când s-au sesizat sindicatele şi presa, o mare parte din aceste decizii au ajuns în şcoli, în inspectoratele şcolare, dându-se impresia că s-au lucrat pe ascuns, în grabă!”, menţionează Traian Pădureţ, făcând apel ca reprezentanţii M.E.C.I. să ia act de realitatea existentă şi deciziile pe care le vor lua să fie pe termen mediu şi lung şi să conducă la o stabilitate a sistemului de învăţământ.

„Sindicatul nostru, afiliat la F.E.N., ca organizaţie care apără interesele economice, sociale şi profesionale ale persoanelor din sistemul educaţional, militează pentru un învăţământ bazat pe calitate şi performanţă, susţinut financiar corespunzător importanţei sale strategice şi recunoaşterii importanţei sociale a meseriei de dascăl”, a încheiat preşedintele Sindicatului Învăţământ şi Protecţia Copilului „Sf. Andrei” Gura Humorului.