Autonomia şcolară e pe placul şefilor din IŞJ


Intră acum și în grupul de

Descentralizarea şi autonomia şcolară este pe placul conducerii IŞJ Suceava. Faptul că în acest an examenul de titularizare s-a organizat la nivel local şi nu au existat probleme, a dat posibilitatea gândirii de măsuri pentru viitor. „Până la începutul semestrului II din anul şcolar viitor IŞJ Suceava va elabora o culegere cu tipuri de subiecte pentru examenul de titularizare”, a precizat adjunctul IŞJ Suceava, Virginel Iordache.

„Ceea ce făcea Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare într-o lună şi jumătate comisia noastră de evaluare a făcut într-o zi şi jumătate. Iar dacă la nivel naţional se strecurau greşeli în enunţurile subiectelor, aici nu s-a înregistrat nici o greşeală” a spus Virginel Iordache, preşedintele Comisiei de monitorizare a Concursului judeţean de titularizare.

Şi organizarea bacalaureatului la nivel local, nu constituie o problemă pentru IŞJ Suceava. Inspectorul pentru imagine din cadrul IŞJ Suceava, Laurenţa Hacman a declarat pentru newsbucovina că este o idee foarte bună şi crede că acesta ar însemna realmente un pas important în descentralizarea învăţământului. Referindu-se la specialitatea sa, disciplinele socio-umane, aceasta menţionează că nu vor fi probleme în realizarea subiectelor.

„În judeţul nostru există suficienţi profesori de ştiinţe socio-umane care au exerciţiul proiectării subiectelor de bacalaureat, întrucât în ultimii ani au fost cooptaţi în comisiile naţionale. De altfel, la majoritatea disciplinelor, Suceava stă asemănător” a precizat Laurenţa Hacman.

Cu privire la evaluare, aceasta spune că mulţi dintre profesori au exprimat părerea că examenul de bacalaureat trebuie să aparţină în primul rând liceelor din care provin candidaţii. „În condiţiile în care membrii comisiei de evaluare sau o parte din aceştia sunt din acea şcoală, responsabilitatea corectitudinii evaluării şi ierarhizării elevilor revenind lor, examenul va fi mai conform cu rezultatele obţinute de elevi în anii anteriori şi deci, mai corect.

Când afirm acestea mă bazez şi pe faptul că aceste rezultate, în baza evaluării profesorilor din şcoală, nu sunt contestate, şi pe creşterea încrederii în evaluarea la tezele cu subiect unic din acest an, prin introducerea în comisia de evaluare a profesorului de la clasă” a conchis Laurenţa Hacman.

Ministrul Educaţiei a declarat că la întâlnirea cu sindicatele s-a discutat despre necesitatea de creştere a autonomiei şcolare pentru fiecare instituţie de învăţământ în parte şi despre ultimele modificări care vizează învăţământul preuniversitar. Ecaterina Andronescu a cerut promovarea unei Ordonanţe de Urgenţă pentru ca Bacalaureatul să se dea după noua structură.

„Am discutat despre necesitatea de a creşte autonomia şcolară şi care să fie limitele acestei autonomii. Ne gândim să promovăm ideea unei Carte care să definească obiectivele şi limitele autonomiei şcolare pentru fiecare şcoală”, a spus Ecaterina Andronescu.

În privinţa BAC-ului se doreşte ca acesta să fie structurat pe două etape. Prima etapă se desfăşoară pe parcursul clasei a XII-a şi presupune evaluarea unor competenţe, cum sunt cele de comunicare în limba română sau în limba maternă, competenţe digitale şi evaluarea competenţelor lingvistice. Această din urmă evaluare se va finaliza cu obţinerea unui Europass, a unui certificat european care atestă diferitele niveluri de cunoaştere a limbii străine.

A doua etapă este examenul propriu-zis de Bacalaureat, care constă în trei probe scrise, patru pentru cei care studiază şi limba maternă. Limba şi Literatura Română, comună pentru toată lumea, Matematica obligatorie pentru cei care fac secţiile ştiinţifice, respectiv Istoria, obligatorie pentru cei din zona socio-umană. Cea de-a treia probă va fi la alegere din ariile curriculare specifice.

Alte propuneri pentru Codul Educaţiei vizează eliminarea tezelor cu subiect unic, introducerea unui test internaţional la clasa a IV, reducerea numărului de ore pe săptămână, evaluarea manualelor de către Institutul de Ştiinţe ale Educaţie şi reducerea numărului de ani la Şcoala Postliceală.
Ministrul Educaţiei a declarat că îşi doreşte ca aceste modificări să intre în vigoare încă de anul acesta.


Intră acum și în grupul de