Ion Lungu: Exista o speranta sa fie refacuta Gara Itcani

Primarul Ion Lungu a anunţat, miercuri, că CFR a solicitat autorizaţie pentru a reface Gara din Iţcani.

„Ei spun că se caută surse de finanţare şi ne cer sprijin. Există o speranţă să fie refacută gara”, a spus primarul.

 Primarul Sucevei Ion Lungu a solicitat încă din 2012 SNCFR să refacă această clădire, care este obiect de patrimoniu.

Gara Itcani

La acea vreme primarul a spus că a transmis o scrisoare în care Primăria municipiului Suceava şi-a exprimat interesul să intre într-un parteneriat cu Ministerul Transporturilor pentru a salva clădirea gării Iţcani, dar răspunsul a fost negativ pentru că în lista de investiţii a SN CFR nu erau prevăzute fonduri pentru reabilitarea gării.

Şi Direcţia pentru Cultură şi Patrimoniu Suceava a atras atenţia de mai multe ori că există pericolul deteriorării elementelor de patrimoniu ale clădirii gării.

În mai 2010 o suprafaţă de 250 de mp din acoperişul gării a fost luat de vânt, fără să fie victime.

Gara Iţcani a fost construită în anul 1871 în Ițcani, iar până în 1918 a funcţionat ca gară de frontieră austriacă. Clădirea gării a servit drept un important nod feroviar în traficul de călători și mărfuri pentru tranzitul în interiorul Austro-Ungariei, dar și pentru România. Ea era punct de frontieră între România și Austro-Ungaria, pe teritoriul austriac, în timp ce pe teritoriul României gara corespondentă era Gara Burdujeni, frontiera trecând printre cele două gări.

Clădirea gării Ițcani este în stilul neogotic al gărilor din Europa Centrală, şi  a fost realizată după modelul unor gări austriece ale vremii respective, într-un stil romantic, caracterizat printr-un plan dreptunghiular, bolți pe arce de ogivă, arce și arcade frânte la cheie, creneluri și turnulețe de colț, de factură neogotică.