Suceava, judetul cu cele mai multe ECO-Scoli din tara

Un numar de 11 unitati scolare din judetul Suceava au fost evaluate pentru a primi Steagul Verde în cadrul programului ECO Scoala. Potrivit inspectorului scolar sucevean, Tatiana Vîntur, un numar de 11 scoli au fost evaluate de o comisie condusa de Cornelia Dinca, presedintele Centrului Carpato-Danubian de Ecologie, alte doua unitati de învatamânt urmând a fi evaluate în luna septembrie.

Tatiana Vântur a precizat marti, într-o conferinta de presa, ca în judet exista alte 15 scoli posesoare a Steagului Verde, Suceava fiind judetul cu cele mai multe eco-scoli din tara. Aceasta a mai adaugat ca cele 11 scoli au trecut cu bine evaluarea. Scolile evaluate sunt: Liceul Teoretic „I. Luca” Vatra Dornei, Grupul Scolar Dorna- Candreni, Centrul Scolar „Sf. Andrei” Gura Humorului, Scoala Botosana, Grupul Scolar din Pârtestii de Jos, Colegiul Economic Suceava, Colegiul Tehnic „Al. I .Cuza” Suceava, Scoala nr. 1 Falticeni, Colegiul National „Eudoxiu Hurmuzachi” Radauti si Scolile generale nr. 4 si 5 din Radauti. Celelalte doua unitati ce vor fi evaluate în luna septembrie a acestui an sunt LPS Suceava si Colegiul Tehnic Alimentar Suceava.

Pentru a deveni Eco- Scoala , unitatea depune o cerere de înscriere la Centrul Carpato-Danubian de Geologie. Apoi, urmeaza depunerea unei documentatii în baza careia centrul analizeaza daca scoala intra sau nu în program. Dupa terminarea analizei, scoala primeste o înstiintare cu concluziile. Daca raspunsul este favorabil, unitatea de învatamânt trebuie sa realizeze activitatile propuse în planul de actiune, colaborând obligatoriu cu comunitatea locala si cu primaria si agentia locala de protectia mediului. În final, scoala trimite un raport anual si primeste un certificat de participare în program, recunoscut international.

Steagul Verde este un premiu-simbol pentru ca scoala respectiva a îndeplinit toate conditiile. Steagul vine odata cu obtinerea calitatii de eco-scoala, fapt care se întâmpla dupa doi ani de activitate de la înscrierea în program. Atunci se întruneste o comisie formata din reprezentantii Centrului Carpato-Danubian de Ecologie, inspectori scolari si angajati ai agentiei de protectia mediului.  

Tatiana Vântur a explicat ca eco-scolile trebuie sa arate interes pentru mediu, iar actiunile propuse sa vizeze constientizarea copiilor, care la rândul lor îi vor educa pe parintii lor.

Fiecare eco-scoala trebuie sa aiba un Comitet Eco-Scoala, format din elevi, profesori si reprezentanti ai conducerii scolii, ai autoritatilor locale, ai parintilor. Într-o prima etapa, elevii împreuna cu profesorii analizeaza problemele curente ale mediului din scoala si din orizontul local. În functie de rezultatul analizei de mediu, elevii întocmesc un plan de actiune, care reprezinta punctul central al proiectului. Ei stabilesc de fapt actiuni, în scopul rezolvarii problemelor identificate, ceea ce conduce la îmbunatatirea calitatii mediului în institutie.

Fiecare scoala are un Cod Eco. Acesta reprezinta un angajament privind conduita membrilor comunitatii scolare fata de mediul înconjurator.