Flutur a dispus controlul transportului public județean după ce Cușnir a prezentat în ședința CJ Suceava date potrivit cărora operatorii de maxi taxi cu licențe județene piratează transportul public în municipiul Suceava


Intră acum și în grupul de

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a dispus, miercuri, un control privind respectarea legalității transportului public județean după ce, consilierul județean PSD Dan Ioan Cușnir a prezentat o situație gravă privind piratarea transportului public local din municipiul Suceava de operatori de maxi-taxi care se folosesc de licențe pentru trasee județene.

Consilierul județean Dan Ioan Cușnir a spus în cadrul ședinței CJ Suceava că își face „mea culpa” pentru că nu a acordat o mare atenție proiectelor privind aprobarea de trasee de transport județean.

El a arătat că Primăria Suceava va afla în anul 2018 dacă proiectul cu autobuzele electrice va fi eligibil, iar pentru ca acest proiect să fie eligibil, TPL trebuie să fie unicul operator în Suceava.

„Oficial, TPL este unicul operator în Suceava, dar în realitate sunt peste 45 de operatori de maxi taxi care au licențe de la Consiliul Județean care în mare parte piratează transportul local în municipiul Suceava”, a spus Cușnir.

El a explicat că, potrivit legii, prestatorii curselor de maxi taxi județene au voie să oprească maxim în trei stații de pe raza municipiului și să nu preia călători, dar că opresc în toate stațiile și, mai grav, între stații și preiau călători.

Cușnir a mai spus că acești operatori fac ca, lunar, peste 400.000 de lei care ar trebui să ajungă la dezvoltarea TPL să ajungă în buzunarele unor operatori privați sau a șoferilor pentru că nimeni nu știe câți dintre acești bani se fiscalizează.

El a exemplificat cu traseul 31, Sf. Ilie-Mitoc, este operat de nouă mașini și traversează întreg orașul și oprește în toate stațiile.

„Vă întreb câți locuitori din Sf. Ilie au servicii în Mitoc, sau câți copii din Mitoc merg la școală în Sf. Ilie”, a întrebat Cușnir.

Consilierul județean a mai spus că traseul liniei 14, Trei Movile, este operat cu șapte maxi-taxi, iar ciudat este că în Trei Movile sunt cinci sau șase case.

„Șapte mașini deservesc cinci sau șase case din Trei Movile. Este din punctul meu de vedere încă un traseu care piratează transportul public local din Suceava”, a spus Cușnir.

El a mai arătat că traseul liniei 11, Moara-Mereni, este deservit de 11 mașini din care doar două merg la Mereni, iar restul fac transport ilegal în Suceava.

Cușnir a dat și alte exemple de acest gen și a apreciat că aceste mașini fac transport ilegal în municipiul Suceava.

El a cerut o inventariere clară a tuturor traseelor și să se identifice traseele care nu se justifică.

„Să facem un Master Plan al traseelor de maxi-taxi în Suceava”, a spus Cușnir.

După expunerea făcută de Dan Ioan Cușnir, președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a cerut comisiei de buget-finanțe, ca împreună cu departamentul de specialitate din CJ Suceava, cu Primăria Suceava, TPL și ARR să facă verificări privind aspectele semnalate.

El a cerut ca în două săptămâni să fie prezentat un raport al acestei comisii, arătând că vor trebui retrase licențele celor care nu respectă legislația.

„Trebuie să luptăm împotriva evaziunii și pirateriei”, a spus Flutur care a subliniat că autoritățile județene nu pot rămâne pasive la aceste acțiuni și că trebuie să reacționeze și să sancționeze.


Intră acum și în grupul de