Dezvoltarea si modernizarea coridoarelor transfrontaliere de transport care trec prin Bucovina, pusa in discutie la Cernauti

Reprezentantii regiunilor Suceava si Cernauti s-au întrunit luni, la Teatrul din Cernauti, în prima sedinta comuna, unde au discutat despre importanta dezvoltarii si modernizarii coridoarelor transfrontaliere de transport care trec prin Bucovina, pentru a realiza potentialul de tranzit în ambele tari si asigurarea necesitatilor populatiei locale si dezvoltarii social-economice ale teritoriilor de frontiera din ambele tari.

În cadrul acestei sedinte comune, s-a aprobat o scrisoare deschisa catre Guvernele Ucrainei si României pentru acordarea de sprijin în vederea modernizarii legaturilor de transport transfrontaliere.

Adunarea deputatilor regiunii ucrainenene Cernauti si consilierii judeteni suceveni, prezenti la întâlnire, au mai stabilit sa coopereze pentru reconstructia infrastructurii transfrontaliere prin atragerea de fonduri europene. În acest sens, în sedinta comuna s-a decis ca pâna la sfârsitul anului 2008, împreuna cu ceilalti membri ai Euroregiunii „Prutul de Sus” si cu sprijinul organelor centrale, sa fie elaborate proiectele transfrontaliere, cu argumentarea lor tehnico-economica, proiectarea si coordonarea cu structurile internationale pentru dezvoltarea cailor de transport transeuropene si locale transfrontaliere si realizarea infrastructurii de frontiera necesare pentru includerea în Programul Operational Comun „România-Ucraina-Moldova” si Programul Sud-Est 2007-2013, cu asigurarea cofinantarii acestor lucrari.

Cele doua regiuni au convenit ca reprezentantii regiunii Cernauti si judetului Suceava sa prezinte aceste propuneri la sedinta adjunctilor ministerelor de Transport ale Ucrainei si României si sa propuna realizarea unor întâlniri de lucru pe aceste probleme la punctul international de trecere auto Siret-Porubnoe.

Autoritatile din cele doua zone propun un program de a restabili caile de transport dintre Marea Baltica spre Marea Mediterana care sa tranziteze Cernauti si Suceava, cu legaturi spre culoarele rutiere III, V si IX, aratând ca o zona cu sase milioane de locuitori este ocolita de drumuri modernizate, ceea ce presupune ca dezvoltarea zonei nu este posibila fara drumuri adecvate.