Parcul Industrial Siret, identificat de Ministerul Transporturilor pentru atragerea de transportatori care să folosească transportul de marfă de tipul Rollende-Landstrassen(RO-LA). Acum se fac eforturi pentru amenajarea terminalului RO-LA din Stația CFR Siret


Intră acum și în grupul de

Ministerul Transporturilor consideră că Parcul Industrial Siret ar putea atrage transportatori care să folosească transportul de marfă de tipul Rollende-Landstrassen (RO-LA) se arată într-un răspuns al ministrului Transporturilor, Lucian Șova, la o întrebare adresată în Parlament de deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan.

Ministrul precizează că în perioada 17-18 mai 2018, la Cernăuti, a avut loc prima întâlnire a Grupului de lucru ucraineano-român privind transportul  și infrastructura, iar potrivit protocolului ședinței s-a convenit ca partea română să asigure trecerea autovehiculelor de marfă care utilizează sistemul RO LA, de la punctul de trecere a frontierei Siret (România) până la stația feroviară Siret și retur , fără plata rovignetei pe segmentul mentionat și fără autorizații de tranzitare a României .

Astfel, în baza acestui protocol, SNTFM Marfă SA a încheiat un protocol de colaborare cu CNAIR SA care prevede că operatorii de transport rutier au obligația să își achite tarifele de utilizare (rovinieta) care este de 11 euro/zi până la încheierea și aplicarea Acordului interguvernamental prevăzut în protocolul româno-ucrainean.

Ministrul mai spune că SNTFM CFR Marfă SA deține un parc suficient de vagoane specializate pentru transportul de tip RO LA și își exprimă disponibilitatea pentru acordarea de facilități pentru transportatorii  care optează pentru  acest sistem de transport.

Astfel, transportatorii care optează pentru sistemul RO LA sunt scutiți de plata autorizației de tranzitare a României care are o valoare cuprinsă intre 700 și 1.000 Euro/TIR și de plata taxei de pod Giurgiu- Russe care are valoarea de 37 Euro/ TIR.

Ministrul îi mai transmite lui Ioan Bălan că CFR Marfă s-a preocupat pentru amenajarea platformei de îmbarcare-debarcare a autocamioanelor în stația Dornești, stație care se află la o distanță de 18 km față de Vama Siret, iar pentru scurtarea distantei de la Vama Siret la terminalul de îmbarcare-debarcare se fac eforturi pentru amenajarea terminalului în stația Siret și reabilitarea tronsonului de cale ferată Dornești-Siret, fiind înaintată în acest sens solicitarea CFR Marfă către CNCFR SA privind continuarea lucrărilor de reabilitare.

„Orașul Siret este beneficiarul unui proiect privind înființarea unui parc industrial aflat în vecinătatea Vamii Siret și a stației de cale ferată Siret ceea ce poate constitui o măsură de atragere a transportatorilor rutieri care ar putea circula pe o bandă de transport între Vamă – Parc industrial și terminalul de îmbarcare – debarcare RO LA fără a suporta alte cheltuieli”, se arată în răspuns.

Ministrul mai spus că în vederea  descongestionării   traficului rutier de transportatorii rutieri  se impune și restricționarea circulației autocamioanelor pe infrastructura rutieră în zilele de sâmbătă  și duminică.(T.B.)


Intră acum și în grupul de