Peste 13 600 de elevi suceveni din clasele a VII-a şi a VIII-a au susţinut proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul simulării Evaluării Naţionale

Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Suceava, inspectorul şcolar Cezar Anuţei, a declarat luni, pentru NewsBucovina, că la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul simulării Evaluării Naţionale au participat 13 651 de elevi suceveni din clasele a VII-a şi a VIII-a din totalul celor 14 503 elevi înscrişi în anul şcolar 2018-2019.

Anuţei a spus că la această probă au participat 6741 de elevi din clasa a VII-a şi 6910 din clasa a VIII-a şi au absentat 852 de elevi, din care 456 de elevi ai claselor a VII-a şi 396 de elevi din clasa a VIII-a.

El a precizat că proba scrisă la Limba şi literatura română s-a desfăşurat în condiţii normale, fără a se înregistra situaţii deosebite.

Potrivit Ministerului Educaţiei Naţionale, în perioada 11 – 13 martie 2019, la nivel național, se organizează simularea Evaluării Naționale pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII), la care participă, în premieră, și elevii clasei a VII-a. 

Proba scrisă la matematică este prevăzută să se desfăşoare pe 12 martie, iar cea la Limba şi literatura maternă pe 13 martie, în timp ce comunicarea rezultatelor obţinute de elevi va fi pe 22 martie.

Accesul elevilor în săli este permis până la ora 8,30, iar probele încep la ora 9,00, când vor fi distribuite subiectele în fiecare sală.

MEN precizează că “subiectele sunt elaborate de către specialiștii Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) și sunt proiectate astfel încât tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a se exprima pe temele din programa de examen, parcurse până la această dată”.

Sursa citată menţionează că lucrările vor fi corectate  în baza unor bareme care “asigură unitatea şi obiectivitatea evaluării şi notării la nivel naţional, de către doi profesori, de regulă, din unităţile de învăţământ în care elevii susţin simularea”.

“Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare. La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog”, mai precizează MEN.

Simularea Evaluării Naţionale are ca scop familiarizarea elevilor cu rigorile examenului pe care îl vor susţine la finalul ciclului gimnazial, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum şi optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare la probele din luna iunie, conform MEN.

(L.B.)

loading...