Primăria Suceava se informatizează, iar mai multe documente vor putea fi obținute electronic, de la certificat de urbanism la abonament de parcare, dar chiar și la autorizația de circulație a căruțelor

Proiectul de administrație publică informatizată al Primăriei Suceava a fost acceptat pentru a fi finanțat, a anunțat, miercuri, primarul Ion Lungu.

El a spus că proiectul a primit 72 de puncte și este la faza de contractare.

„Prin acest proiect se vor putea elibera electronic mai multe tipuri de documente”, a spus Lungu.

Potrivit acestuia, după implementarea proiectului se  vor elibera electronic documente precum certificat de urbanism, înștiințare începere lucrări de construcții-desființare, înștiințarea terminării lucrărilor de construcție-desființare, obținere certificate de nomenclatură stradală și adresă, eliberarea certificatelor de atestare fiscală, autorizație de circulație a vehiculelor cu tracțiune animală, autorizații transport greu, eliberare abonament parcare, program online de evidență a persoanelor, retrodigitalizare a arhivei istorice relevante.

Proiectul mai prevede dotare cu echipamente de scanare, servere, comunicații.

Durata de realizare a proiectului este de 24 de luni.

„Sperăm să ofere un salt calitativ în ceea ce privește serviciile oferite de Primăria Suceava. Această etapă de digitalizare e o etapă absolut normală și necesară în ceea ce ne dorim noi ca Suceava să devină oraș inteligent tip-smart city”, a spus Lungu.

Întrebat dacă autorizații pentru căruțe se vor acora on-line, primarul a spus că există posibilitatea, de la caz la caz, să se acorde autorizație pentru circulația căruțelor.

El a arătat că în municipiu pot circula căruțe după un anumit program, dar căruțașii nu-l respectă.(T.B.)

loading...