La CJPC Suceava creste vraful de reclamatii la adresa firmelor de termopane

Prestarea serviciilor de montare tâmplărie cu geam tip termopan reprezintă subiectul unui număr foarte mare de reclamaţii înregistrate la CJPC Suceava, a precizat joi, directorul coordonator adjunct al Comisariatului Judeţean pentru Protecţie Consumatorilor (CJPC) Suceava, Elena Oanea. Potrivit acesteia, la CJPC Suceava s-au înregistrat 108 reclamaţii, dintre acestea 101 (94%) soluţionându-se în favoarea consumatorilor.

„Din păcate, în unele situaţii, deşi comisarii urmare cercetării reclamaţiei au stabilit dreptul consumatorului de a i se reface lucrarea sau restitui contravaloarea acesteia, acest lucru nu s-a şi întâmplat. Aceasta chiar în situaţia în care operatorul economic a fost sancţionat din nou, pentru nerespectarea măsurii depuse, singura soluţie în acest caz fiind apelarea la justiţie. Probleme de această natură întâmpinăm cu SC IUVENTUS SRL Suceava”, a declarat Elena Oanea.

CJPC Suceava a primit 12 reclamaţii la adresa acestei societăţi, reclamaţii care vizau diverse aspecte precum nerespectarea clauzelor contractuale, depăşirea termenului de finalizare a lucrării, efectuarea de lucrări de calitate necorespunzătoare.

„Cercetarea acestor reclamaţii a devenit şi mai complicată întrucât periodic societatea se înregistrează din nou sub altă denumire: LUX ORIENT, JUVENTUS, IUVENTUS BOGDAN. Recent am primit şi cercetat două reclamaţii prin care ni se aducea la cunoştinţă modul cu totul necorespunzător în care s-a montat tâmplăria de către operatorul sus amintit. Faptul s-a confirmat, comisarii CJPC Suceava constatând la faţa locului următoarele geamurile subdimensionate, tâmplăria montată strâmb, profile găurite, suprafeţe exfoliate. Pe tot parcursul cercetării am încercat în mai multe rânduri să luăm legătura cu administratorul societăţii, dar nu am reuşit, prin urmare, trasmiţându-i invitaţie la sediul CJPC Suceava, cu confirmare de primire. Nici la această invitaţie nu s-a prezentat. Nu este pentru prima dată când administratorul societăţii procedează în acest fel”, a precizat Elena Oanea.

Prin urmare pe lângă sancţiunea pentru execuţia necorespunzatoare a lucrărilor în cuantum de 5.000 lei, operatorul economic a fost sancţionat şi pentru obstrucţionarea controlului cu amenda în cuantum de 10.000 lei. De asemenea, s-a stabilit ca măsură, remediere a tuturor deficienţelor în termen de 15 zile de la data primirii procesului verbal de constatare a contravenţiei.

„În situaţia în care măsura nu va fi realizată sancţiunea aplicată este amenda între 2.000 şi 20.000 lei. În astfel de situaţii când abaterile sunt repetate, se obstrucţionează controlul, se afectează în mod grav interesele economice ale consumatorilor, se dispune deasemenea şi măsura închiderii unităţii” a subliniat Elena Oanea.