Nereguli la service-urile auto, magazinele cu piese de schimb auto si scolile de soferi din judet

Comisarii suceveni ai Protecţiei Consumatorilor au luat la verificat, în ultima perioadă, service-urile auto, magazinele cu piese de schimb auto şi şcolile de şoferi din judeţ. Astfel, au fost controlaţi un număr de 62 operatori economici, dintre care 26 service-uri auto, 14 şcoli de şoferi şi 22 magazine cu piese de schimb.

„În cazul unităţilor de service auto, abaterile constate au fost neîntocmirea notelor de comandă la SC SOLARIS M PROD SRL Rădăuţi, completarea incorectă a notelor de comandă în ceea ce priveşte acordarea garanţiei la SC SERVICE PROMPT SRL Şcheia, SC JKL CLINIQUE SRL Suceava, neafişarea tarifelor practicate-SC CONTRAPUNCT AUTO SRL Vatra Dornei, SC TRANSFOREST SA Vatra Dornei, SC LUCX DAN SRL Rădăuţi, SC ADIDAN SRL Rădăuţi, comercializarea de piese de schimb, cosmetice auto, antigel, lichid de frână cu etichete netraduse în limba română”, precizează Elena Oanea, director coordonator adjunct al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Suceava.

Aceasta menţionează că s-au aplicat un număr de 14 sancţiuni cu avertisment şi 13 amenzi în cuantum de 35.000 lei.

La şcolile de şoferi s-a depistat că în contractele încheiate cu clienţii era trecut un număr de ore mai mic decât cel prevăzut de normele legale pentru obţinerea carnetului la o anumită categorie. Elena Oanea a exemplificat cu SC TRAN IOHAN LANG SRL Suceava, unde erau 30 de ore în loc de 54 ore necesare pentru obţinerea carnetului categoria B. „O altă neregulă este neînscrierea corectă în contract a condiţiilor în care acesta poate fi reziliat, fapt constatat la SC DELTA CAR SRL Suceava, SC AUTO GRIGOROVICI SRL Rădăuţi, dar şi lipsa informaţiilor privind numărul de ore şi tarife practicate, la SC KISS DIA SRL Rădăuţi”, spune director coordonator adjunct al CJPC Suceava, adăugând că s-au aplicat un număr de 6 amenzi în cuantum total de 13.000 lei.

Cât priveşte controalele la magazinele care comercializează piese auto, vopsele, cosmetice auto, abaterile au fost multe, de la lipsa etichetelor cu elemente de identificare şi caracterizare, traducere în limba română, instrucţiuni de utilizare şi avertismente pentru soluţiile periculoase până la lipsa preţului.

Pentru abaterile constate s-au aplicat un număr de 15 amenzi contravenţionale în cuantum de 45.000 lei.

„În toate situaţiile, în cazul existenţei unei nemulţumiri privind piesele auto achiziţionate, prestarea necorespunzătoare a serviciului de către şcolile de şoferi sau service-urile auto, consumatorii trebuie să încerce întâi o rezolvare pe cale amiabilă. Dacă acest lucru nu este posibil, se pot adresa CJPC Suceava cu o reclamaţie în scris, însoţită de copii ale documentelor probatorii-factură-chitanţă, certificat de garanţie, contract, notă de comandă, etc.”, subliniază director coordonator adjunct al CJPC Suceava.