Sute de elevi suceveni au semnat PETITIA online pentru revizuirea baremului de la proba de romana din cadrul Evaluarii Nationale. Vezi ce spune ministrul Educatiei


Intră acum și în grupul de

Nemulţumirile legate de examenul la limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale 2012 continuă să se manifeste, mai nou, pe internet.

NewsBucovina.ro a scris încă de luni despre controversa “subiectivă/predicativă” apărută în urma susţinerii prime probe din cadrul Evaluării Naţionale.

Astfel, elevii suceveni care au susţinut luni prima probă a examenului de Evaluarea Naţională 2012, la limba şi literatura română, au întâmpinat dificultăţi la proba A a celui de-al doilea subiect, acolo unde primind două fraze au trebuit să stabilească subordonata.

„Acest subiect a creat controverse în rândul nostru după ce am susţinut examenul, întrucât 60% dintre elevi considerau propoziţia subordonată ca fiind predicativă, iar 40% ca fiind subiectivă. Discuţii în acest sens au existat imediat după examen şi pe reţeaua de socializare Facebook. În cele din urmă, profesorul de la clasă a lămurit faptul că subordonata era subiectivă”, a declarat pentru NewsBucovina.ro, un absolvent al Şcolii cu clasele I-VIII, Nr.9 din Suceava, care a încheiat ciclul gimnazial cu media 9,47.

Iată cum suna exerciţiul:

3. Notează litera corespunzătoare răspunsului corect:
Propoziţia subordonată din fraza “Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii” este:

a. atributivă;
b. predicativă;
c. subiectivă.

Exerciţiul a fost notat cu 6 puncte. Potrivit baremului de corectare, răspunsul corect ar fi varianta C.

Potrivit gandul.info, elevii şi profesorii care susţin că acest exerciţiu avea o altă variantă decât cea din barem, respectiv că propoziţia subordonată ar putea fi şi predicativă, şi-au manifestat nemulţumirile semnând o petiţie online adresată Ministerului Educaţiei.

Aşa arată petiţia, care în jurul orei 17.00, fusese semnată deja peste 27.000 de persoane:

“Către Ministerul Educaţiei,

Având în vedere discuţiile de pe forumuri şi dezbaterile aprinse din presă, este evident că subiectul II. A.3 a fost unul de dificultate mare care a dat nastere la interpretari si controverse, chiar în rândul profesorilor, contrar prevederilor Ordinului Ministrului Educaţiei nr. 5220/2011 care solicita elaborarea unor subiecte de dificultate medie pentru examenul de limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale 2012, solicităm revizuirea de urgenţă a baremului aprobat, în sensul punctării ca şi corecte atât a variantei C.“propoziţie subiectivă”, cât şi a variantei B. “propoziţie predicativă”.

Vă rugăm să ne susţineţi în acest demers!”

Potrivit statisticilor prezentate pe site-ul www.petitieonline.ro, la ora 17.00, 368 de elevi suceveni semnasera deja petitia online pentru revizuirea baremului de la proba de romana din cadrul Evaluarii Nationale.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Suceava, Laura Hacman, pe adresa instituţiei nu a fost înaintată nicio petiţie cu privire la baremul aferent variantei numărul 6 de la proba de Limba şi literatura română din cadrul examenului de Evaluare Naţională. Hacman a precizat că la Suceava, lucrările sunt evaluate conform baremului aprobat de către Ministerul Educaţiei.

Baremul la română nu se va schimba, chiar dacă subiectul este „ambiguu”, a declarat ministrul interimar al Educaţiei, Liviu Pop, referitor la controversa iscată de unul dintre subiectele de la proba de română din cadrul examenului de EVALUARE NAŢIONALĂ 2012.

Potrivit gandul.info, ministrul a spus că lucrările vor fi corectate după baremul existent. “Ne-am consultat cu toţi inspectorii şcolari şi specialişti în gramatică. 90% dintre ei recunosc că este o situaţie ambiguă, dar 100% spun că este subiectivă. Ştim că este un subiect ambiguu, dar este greu de schimbat regulile în timpul jocului. Este încă o dovadă că programa nu e bună şi trebuie modificată”, a declarat Liviu Pop, precizând că subiectele au fost finalizate încă din luna martie după ce la ele s-a lucrat timp de şase luni.


Intră acum și în grupul de