Proiectul „Manastirea Arbore – Izvor de legenda si traditie bucovineana” a fost finalizat cu succes

Reprezentanţii Fundaţiei „Renaşterea Bucovineană”, au fost – marţi, 10 iulie 2012, la sala „Nicoale Labiş” din Palatul Administrativ Suceava – amfitrionii manifestării ce a marcat finalizarea proiectului „Mănăstirea Arbore – Izvor de legendă şi tradiţie bucovineană”, demarat în urmă cu un an.

Conform celor declarate de Ioan T. Lazăr, preşedintele organizaţiei ce s-a ocupat de implementarea şi derularea proiectului – Fundaţia „Renaşterea Bucovineană”, obiectivele propuse au fost atinse cu succes, promovarea zonei înregistrând o atenţie specială, fapt ce a condus la o creştere a circulaţiei turistice cu peste 15%.
În acelaşi context, Ioan T. Lazăr a ţinut să mulţumească în mod deosebit autorităţilor judeţene şi locale, a căror implicare a contribuit la succesul activităţilor derulate în cadrul proiectului proaspăt finalizat.

Jurnaliştii prezenţi la conferinţa de presă prilejuită de finalizarea activităţilor proiectului au putut asculta declaraţiile oficialităţilor prezente la manifestare, respectiv subprefectul Sucevei Constantin Harasim şi primarul comunei Arbore, Ionel Hrincescu, care au ţinut să remarce eficienţa unor astfel de demersuri în promovarea judeţului ca destinaţie turistică de excepţie. O prezenţă deosebită a fost cea a Angelei Zarojanu, subprefectul în funcţie la vremea demarării proiectului, care a mărturisit că a urmărit evoluţia proiectului de la momentul lansării până la finalizarea sa, ea arătându-se mulţumită de modul în care potenţialul turistic al Bucovinei este promovat prin acţiuni de acest tip.

Din descrierea făcută de Ioan T. Lazăr a reieşit că, pentru a oferi vizibilitate produsului turistic vizat de proiect şi pentru a prezenta judeţul Suceava ca o destinaţie turistică atractivă la nivel regional şi naţional, a fost demarată o campanie de promovare prin mai multe canale specifice. Astfel, în acest demers au fost utilizate televiziunea (prin difuzare spoturi şi prin participare la emisiuni cu specific turistic) şi internetul (s-a realizat un portal de informaţii), dar şi… mai „clasicele” tipărituri (au fost realizate albume foto şi cărţi cu specific turistic sau printuri de mici şi mari dimensiuni: pliante, vederi, calendare buzunar, calendare birou, semne de carte, mape prezentare, banner flag, broşură, postere).