24 de elevi jandarmi au sustinut evaluarea STANAG

Un număr de 24 de elevi jandarmi de anul II ai Şcolii Militare de Subofiţeri de Jandarmi Fălticeni au susţinut în perioada 25-26 februarie, evaluarea STANAG, la Direcţia Management Resurse Umane a Ministerului Apărării Naţionale din Bucureşti, informează într-un comunicat de presă, cpt. Irina Airinei.

Potrivit sursei citate, luni, 25 februarie, 24 de elevi din batalionul 2 al şcolii, însoţiţi de căpitan Rusu Liliana, instructor militar din cadrul Catedrei Pregătire Socio-umană şi Limbi Străine, au susţinut un test preliminar de plasament pentru a fi evaluaţi conform descriptorilor de performanţă STANAG 6001.

Jandarmi Falticeni

Punctajele bune şi foarte bune obţinute le-au permis acestora participarea în data de 26 februarie, la sesiunea de evaluare a celor patru competenţe specifice unei limbi străine (scris, vorbit, citit şi ascultat).

„Elevilor jandarmi li s-a evaluat capacitatea de a interacţiona într-un mediu internaţional, unde comunicarea se efectuează în limba engleză.

Este prima oară când elevii jandarmi ai şcolii noastre participă la acest tip de evaluare pe care ne-o dorim a deveni o tradiţie în activitatea viitoare. Rezultatele finale vor fi comunicate în termen de o lună de la susţinerea sesiunii de evaluare”, transmite Airinei.

În document se mai arată că testul de competenţă lingvistică folosit în Ministerul Apărării Naţionale este de tip multinivel, vizează atât terminologia generală, cât şi cea militară, conform criteriilor stabilite prin Acordul de standardizare NATO (STANAG 6001) şi este structurat pe trei nivele de competenţă lingvistică: Nivelul 1 (Supravieţuire) – Capacitatea de a înţelege formulările concrete, întrebările, răspunsurile şi conversaţiile simple; Nivelul 2 (Funcţional) – Înţelegerea unor tematici concrete variate, cum ar fi: informaţii personale sau legate de familie, precum şi probleme de serviciu uzuale; Nivelul 3 (Profesional) – Deprinderea de a înţelege majoritatea discursurilor aparţinând registrului formal şi informal, pe tematici practice, sociale şi profesionale, inclusiv domeniile de interes particular şi cele de competenţă specială.