Principalele semne că ai nevoie de un supliment de vitamina C. Care este cea mai eficientă variantă a acestui supliment alimentar pe piaţă?





https://cdn.pixabay.com/photo/2016/02/19/10/36/lemons-1209309_1280.jpg

Una din cele mai importante vitamine din organism, esenţiale pentru o imunitate bună, pentru o funcţionare în cele mai bune condiţii ale corpului uman şi de reglare a funcţiilor acestuia, este vitamina C (https://vegis.ro/vitamina-c/). Aceasta poate fi luată din fructe şi legume, printr-o dietă foarte echilibrată, dar şi din suplimente alimentare pe bază de vitamina C şi alte componente importante pentru organism.

Deşi multe persoane asociază vitamina C cu perioadele reci şi răcelile de peste an, aceasta este importantă pentru organism şi din alte puncte de vedere, nu numai pentru efectul imunostimulator şi antioxidant.

Ce este vitamina C şi ce rol are în organism?

Vitamina C poartă denumirea ştiinţifică de acid ascorbic şi este o vitamină importantă pentru om, solubilă în apă, care poate fi luată natural din anumite alimente. Aceasta vitamină este unul din principalii antioxidanţi din corp, atât de necesară pentru sinteza colagenului şi pentru că susţine multe funcţii esenţiale din corp, printre care:

  • acţiune antioxidantă de protejare împotriva stresului oxidativ;
  • sintetizare a hormonilor şi a neurohormonilor;
  • metabolizarea aminoacizilor.

Vitamina C are numeroase proprietăţi în organism, cu efecte importante în ceea ce priveşte:

  • întărirea sistemului imunitar;
  • reducerea simptomelor de gripă şi răceala;
  • reducerea daunelor cauzate de substanţe chimice toxice şi poluante;
  • creşterea şi repararea ţesuturilor;
  • stimularea absorbţiei de fier în organism;
  • menţinerea nivelului ridicat de energie;
  • reducerea nivelului de stress;
  • efect antitumoral, antioxidant;
  • îmbunătăţirea funcţiilor plămânilor şi a funcţiilor respiratorii;
  • prevenirea diabetului, scăderea riscului de cataractă şi reducerea riscului de formare a cheagurilor de sânge.

Cum se manifestă deficienţa de vitamina C?

Lipsa de vitamina C din corp cauzează apariţia scorbutului, care se manifesta prin formarea petelor pe piele, sângerarea membranelor mucoase şi sensibilizarea gingiilor. Deficitul de vitamina C se manifesta prin:

  • inflamarea gingiilor;
  • învineţirea pielii la cele mai mici lovituri;
  • par casant şi piele uscată, cu pete roşii;
  • sângerări nazale abundente repetate;
  • sistem imunitar slăbit manifestat prin răceli frecvente;
  • afecţiuni digestive frecvente;
  • articulaţii dureroase şi umflate.

Carența de vitamina C este cauzată de:

  • alimentaţie incompletă, incorectă;
  • sarcina şi alăptare;
  • consum de droguri, alcool, tutun;
  • afecţiuni medicale precum anorexie sau diabet.

Cum găsesc vitamina C potrivită pentru organismul meu?

Există pe piaţa o mare varietate de suplimente alimentare pe bază de vitamina C, care sunt potrivite administrării la adulţi, precum:

  • vitamina C 1000 cu zinc şi vitamina D3;
  • vitamina C alcalină;
  • vitamina C şi catină;
  • vitamina C şi spirulină;
  • propolis şi vitamina C;
  • vitamina C naturală cu pulpă din măceşe;
  • vitmina C, zinc şi Seleniu;
  • vitamina C capsule sau pulbere;
  • vitamina C organică;
  • colagen şi vitamina C;
  • vitamina C naturală cu miere;
  • ginseng siberian şi vitamina C;
  • vitamina C junior.

Pe lângă aceste suplimente alimentare, care nu înlocuiesc o dietă echilibrată, persoanele care bănuiesc că au un deficit de vitamina C trebuie să consume:

  • ardei iute, cu un conţinut ridicat de vitamina C şi capsaicina;
  • ardei gras roşu, care conţine pe lângă vitamina C şi beta-caroten care previne infarctul, cataractă şi formarea cheagurilor de sânge;
  • ananas, cu o “porţie” impresionantă de vitamina C;
  • broccoli, care asigură cantităţi însemnate de vitamina C şi de fibre;
  • căpşune, gustoase, sănătoase, bogate în fibre, antioxidanţi şi vitamina C;
  • kiwi, cu o cantitate mai mare de vitamina C decât portocală şi potasiu cât într-o banană;
  • portocale, grapefruit, citrice în general, recunoscute pentru a fi foarte bogate în vitamina C;
  • roşii, legume bogate în vitamina C. Concret, 100 g de roşii conţine 100 de mg de vitamina C, 170% din DZR;
  • varza de Bruxellers;
  • catina, care ocupă locul 1 în topul alimentelor bogate în vitamina C, cu 2500 mg per 100 g de produs;
  • măceşe, cu o concentratie de 2000 mg per 100 g de vitamina C;
  • aronia;
  • acerola.

Vitamina C este, aşadar, foarte importantă pentru organism, atât pentru copii, cât şi pentru adulţi, existând sub mai multe forme:

  • vitamina C lopozomală;
  • vitamina C esterificată;
  • vitamina C naturală extrasă din fructe;
  • vitamina C pulbere;
  • vitamina C capsule;
  • vitamina C masticabilă sub formă de comprimate uşor de administrat copiilor;
  • vitamina C cu eliberare enterică în intestine;
  • vitamina C lichidă.

(S.E.O.)