Taxa de primă înmatriculare plătită între anii 2007-2013 va fi restituită integral, eşalonat, în cinci ani


Intră acum și în grupul de

Taxa de primă înmatriculare iniţiata de Guvernul Tăriceanu va fi restituita integral de stat. Potrivit ordonanței publicate în Monitorul Oficial, toţi proprietarii care au plătit taxa între 1 ianuarie 2007 şi 1 martie 2013, îşi vor recupera banii, eşalonat în cinci ani, potrivit viteze.ro

Placute de inmatriculare

Pentru recuperarea taxei de înmatriculare pentru o maşină achiziţionată între 1 ianuarie 2007 şi 1 martie 2013 pentru care s-a achitat taxa de primă înmatriculare, dar şi pentru un autovehicul care a fost ulterior vândut trebuie completată o cerere tip la ANAF la care se anexează chitanţa de plată a taxei, actele maşinii şi cartea de identitate.

Cererea va fi soluţionată într-un termen de 45 de zile, iar statul va restitui banii şi dobânda aferentă în următorii cinci ani.

Normele de aplicare ale OUG pentru restituirea taxei auto nu au fost încă publicate.

 

Taxa de primă înmatriculare a fost introdusă de Guvernul Tăriceanu, la 1 ianuarie 2007, şi a fost apreciată drept discriminatorie de Comisia Europeana, iar Guvernul a fost ameninţat cu infringementul dacă nu schimbă formula de calcul astfel încât maşinile second hand aduse din UE să nu fie discriminate faţă de cele deja înmatriculate în România.

 

Autorităţile au trimis la Bruxelles câteva propuneri de modificare a taxei de prima înmatriculare, dar au fost respinse, iar în decembrie 2007, România a ajuns în faza premergatoare unei acţiuni la Curtea Europeana de Justiţie (CEJ). În aceste condiţii, Guvernul de la acea vreme s-a mobilizat, iar în aprilie 2008, taxa de poluare a crescut pentru maşinile noi şi a scăzut pentru cele second hand, ceea ce a făcut ca importul de maşini la mâna a doua să crească vertiginos, generând protestele importatorilor de maşini noi astfel că la sfârşitul anului 2008 taxa de poluare auto pentru vehiculele de mâna a doua de  import a fost triplată, maşinile noi Euro IV, sub 2.000 cmc, fiind scutite.

 

Din cauza discriminării în februarie 2009, a intrat in vigoare o noua versiune a taxei de poluare, care era doar dublă faţă de cea iniţială, formulă care a fost menţinută până în decembrie 2010, când taxa auto pentru maşini de mâna a doua a crescut din nou.

În aprilie 2011 Curtea Europeana de Justiţie a decis că algoritmul de calcul al taxei nu mai este discriminatoriu, dar că, in anumite cazuri este prea mare şi defavorizează importul de maşini second hand.

 

În august 2011, Guvernul a redus taxa de poluare cu 25%, dar a apărut ideea unei taxe de reînmatriculare.

Timbrul de mediu, care nu face obiectul restituirii, a intrat în vigoare pe 15 martie 2013. Formula de calcul a condus la o creştere, în medie, cu 10% a sumei de plata pentru maşinile Euro IV şi Euro III şi la o scădere cuprinsa între 60% şi 90% pentru maşinile Euro II, Euro I şi non-euro.

Ordonanţa a stabilit un cuantum diferit pentru maşinile cu motoare pe benzină şi pentru cele diesel, având în vedere că emisiile poluante din pulberi sunt mult mai mari în cazul motorinei.


Intră acum și în grupul de