CNAIR evită să-i spună deputatului Ioan Bălan numărul de funcții de conducere, dar îl asigură că face toate efoturile pentru creșterea siguranței rutiere în funcție de bugetul alocat. Deputatul a sesizat că 1 din 7 angajați are funcție de conducere în cea mai ineficientă companie de stat din țară


Intră acum și în grupul de

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) evită să răspundă deputatului PNL de Suceava care este numărul de funcții de conducere și și care sunt sancțiunile aplicate pentru pierderea de fonduri europene nerambursabile, dar îl asigură că face toate eforturile pentru a crește siguranța rutieră în funcție de buget.

Deputatul PNL de Suceava a interpelat la sfârșitul lunii decembrie 2018 Ministerul Transporturilor cerând să i se spună de ce s-a ajuns ca unul din șapte angajați ai CNAIR este încadrat într-o funcție de conducere în cea mai ineficientă structură de stat din România.

El a mai atras atenția există semnale tot mai putemice că România ar putea să piardă sume importante din fondurile europene nerambursabile disponibile în cadrul financiar multianual 2014-2020, motiv pentru care a cerut să explice dacă ministrul Transporturilor sau directorul CNAIR are la îndemână și sancțiuni ori numai prime și bonusuri.

Deputatul PNL a arătat că CNAIR nu este capabilă să demareze proiecte noi de infrastructură, dar nici să întrețină infrastructura existentă și a cerut lămuriri privind lipsa de investiții în 2018 pentru înnoirea marcajelor rutiere și de ce nu se înlocuiesc semnele de circulație deteriorate sau furate.

Într-un răspuns transmis după aproape trei luni, CNAIR menționează că funcțiile de conducere din cadrul companiei sunt aprobate prin statul de funcții și programate în conformitate cu Structura organizatorică.

„Totodată, funcțiile de conducere din cadrul C. N.A.l.R. S.A. sunt structurate pe mai multe nivele ierarhice în conformitate cu organigrama aprobata și organizată atât la nivelul central, cât și la nivelul regional acoperind întreg teritoriul țarii, în vederea administrării infrastructurii  rutiere naționale”, se arată în răspuns.

În ceea ce privește întreținerea infrastructurii existente, C.N.A.l.R. S.A. arată că depune toate eforturile pentru creșterea gradului de siguranță rutieră a tuturor drumurilor avute în administrare, în funcție de bugetul de care dispune.

CNAIR mai precizează că în privința semnalizării orizontale existente pe rețeaua de drumuri aflate în administrare, în decursul anului 2018 au fost realizați 20.000 km și 109.000 mp de marcaje rutiere.

Compania Națională de Drumuri precizează că nu există contracte de pază a infrastructurii rutiere, ci doar contracte pentru paza autostrăzilor, dar că în prezent nu există în vigoare astfel de contracte.

„Semnalizarea rutieră este înlocuită permanent în funcție de bugetul alocat și de contractele avute în derulare”, mai arată CNAIR.(T.B.)


Intră acum și în grupul de