Alexandru Băișanu s-a ținut de cuvânt și a reușit înființarea unei comisii parlamentare de anchetă a activității Tarom: Cauzele dezastrului Tarom țin de managementul defectuos și de anumite interese pe care urmează să le aflăm


Intră acum și în grupul de

Vicepreședintele Comisiei de transporturi din Camera Deputaților, deputatul ALDE de Suceava Alexandru Băișanu, a reușit, marți, înființarea unei comisii parlamentare de anchetă privind activitatea Tarom.

Așa cum News Bucovina a informat la începutul lunii februarie, Alexandru Băișanu a anunțat că va cere înființarea unei comisii de anchetă, iar între aspectele verificate va fi și politica tarifară mai ales că prețul biletelor pe ruta București-Suceava este de două-trei ori mai mare decât la curse similare.

Comisia pentru transporturi a Camerei Deputaţilor a aprobat, marţi, demararea unei anchete privind activitatea TAROM, deputaţii urmând să verifice, printre altele, cadrul legislativ în care îşi desfăşoară activitatea compania şi modalitatea de înstrăinare a două aeronave în anul 2018.

Inițiatorul acestei verificări, Alexandru Băișanu a spus că a avut această inițiativă după ce a constatat mai multe neregui în activitatea Tarom.

„ Am observat că an de an  Tarom se află în prăpastie, an de an câștigurile se micșorează, cheltuielile cresc. Am observat că o serie de avioane, cel puțin două, au fost vândute la niște prețuri care ridică semne de întrebare și trebuiesc elucidate. Am observat că am pierdut linii pe care le aveam și acum nu le mai avem. Am observat că avem foarte mulți angajați la un număr foarte mic de aeronave și asta îngreunează activitatea și desfășurarea activității Tarom făcând o comparație cu alte companii aeriene, private, la care numărul între angajați și aeronave este unul flexibil”, a spus Băișanu.

El a menționat că sunt o mulțime de aspecte care trebuiesc controlate

„Din 2007 și până astăzi în 2019 Tarom nu a mai avut profit. Asta înseamnă că stă pe banii contribuabilului, că banii ajung din altă parte la Tarom. Cred că lucrul acesta trebuie să ia sfârșit. Trebuie să aducem Tarom pe profit, să-l dăm pe mâna unor oameni care știu cu adevărat să gestioneze o astfel de activitate, iar Tarom să devină o companie competitivă la nivel mondial”, a mai declarat Băișanu.

El a spus că ar trebui audiați toți miniștrii Transporturilor de până acum, iar apoi, evident, pe toți cei care au condus Tarom, direcțiile de statergii, de dezvoltare și alții.

Întrebat dacă schimbările repetate de management au avut un rol, el a spus că evident că orice fluctuație la conducere afectează activitatea, dar nu crede că asta e cauza esențială.

„Sunt multe altele, mult mai profunde ce țin de un management defectuos și ale unor interese și trebuie să vedem ale cui interese au dus la această situație dezastruoasă a companiei Tarom”, a conchis Băișanu.(T.B.)


Intră acum și în grupul de