Noi oportunitati de invatare pentru 300 de persoane din Patrauti si Scheia care au abandonat studiile

Inspectoratul Școlar al Județului Suceava a implementat un nou proiect în colaborare cu ISJ Prahova prin care 300 de persoane din comunele Pătrăuți și Șcheia, elevi și părinți, care au abandonat studiile, să poată fi integrați în procesul educațional.

Noul proiect educațional intitulat „Incluziune și coeziune socială prin metode alternative de educație” a fost lansat la începutul lunii octombrie, la Ploiești, și își propune să îi încurajeze pe cei care au părăsit școala să revină la studii. Proiectul tratează problema abandonului într-un mod cuprinzător, propunând soluții viabile atât pentru elevii cu risc de abandon școlar, cât și pentru cei mai în vârstă, care au abandonat deja școala.

Programul inițiat se adresează atât persoanelor din județul Suceava, cât și celor din județul Prahova, în total fiind vorba despre 600 de persoane care ar putea beneficia de sprijin educațional. În cele două județe vor fi constituite patru centre pilot pentru prevenirea și remedierea abandonului școlar.

conferinta ISJ

Într-o conferință de presă, inspectorul general adjunct al ISJ Suceava, Cristina Teodoroci, a declarat că proiectul vizează un grup țintă format din elevi cu risc de părăsire timpurie a școlii, părinții sau tutorii acestora și persoanele care au părăsit timpuriu școala. Ei vor fi ajutați de opt formatori să finalizeze studiile minime obligatorii în cele două centre școlare prinse în proiect în județul Suceava: Școala Gimnazială nr. 7 „Grigore Ghica Voievod” din Ițcani și Școala Gimnazială „Dimitrie Păcurariu” din Șcheia. Pe lângă faptul că vor fi ajutați să se integreze și să învețe într-un mediu de lucru cu dotări de ultimă generație, beneficiarii proiectului vor primi și o bursă socială, o masă zilnică, iar transportul le va fi asigurat. Cursurile se vor ține zilnic, după-amiaza, iar după încheierea studiilor persoanele școlarizate vor putea obține un certificat de calificare profesională.

Proiectul a fost demarat în luna aprilie și are o durată de implementare de 18 luni. Valoarea lui este de peste 8,6 milioane de lei şi este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.