Elevi de la Liceul Tehnologic „Mihai Eminescu” Dumbrăveni, sprijiniți printr-un proiect european să se adapteze nevoilor de pe piața muncii

Asociația EUR HOPE, în parteneriat cu Liceul Tehnologic „Mihai Eminescu” Dumbrăveni și AJOFM Suceava au implementat timp de 13 luni proiectul prin fonduri europene „ACTIVI. PENTRU VIAŢĂ! – Activităţi de educaţie nonformală pentru o viaţă activă”. Prin intermediul acestuia, 360 de elevi au fost instruiți pentru a se adapta nevoilor de pe piața muncii.

În cadrul conferinţei de închidere a proiectului care a avut loc vineri, directorul executiv al AJOFM Suceava, Mirela Adomnicăi, a arătat că instituția pe care o reprezintă s-a implicat în cadrul proiectului având o abordare diferită, în grupul țintă fiind elevi, și nu persoane care sunt direct interesate de ocuparea unui loc de muncă.

„Este o abordare diferită în cazul unui proiect finanțat din fonduri europene față de celelalte proiecte implementate până acum. De data aceasta, persoanele din grupul țintă nu au fost persoanele care sunt în căutarea unui loc de muncă pentru care, de regulă, încercăm să le oferim oportunități care să le crească șansa să-și găsească un loc de muncă, inclusiv prin cursuri de formare profesională”, a spus Adominicăi.

proiect liceul dumbraveni

În acest sens, directorul executiv al AJOFM Suceava a explicat că în grupul țintă au fost elevii Liceului Tehnologic „Mihai Eminescu” din Dumbrăveni pe care agenția i-a informat și consiliat cu privire la ceea ce îi așteaptă după ce termină o formă de învățământ.

„Au fost informați 360 de elevi, iar 60 au înființat o firmă de exercițiu, simulând ceea ce se întâmplă în realitate pe piața muncii”, a mai declarat Mirela Adomnicăi.

La rândul său, Dana Tudose, partener în cadul proiectului, a menționat faptul că proiectul a debutat în luna mai a anului trecut, explicând că elevii au fost învățați pe durata desfășurării activităților să-și întocmească un Curriculum Vitae corect, scrisori de intenție, să se prezinte la un interviu și au fost consiliați și ajutați să își găsească cariera potrivită.

„Necesitatea acestui proiect a rezultat din faptul că nu există suficienți candidați cu competențe potrivite, angajatorii extinzând căutările către alte localități, pentru a-și ocupa locurile de muncă vacante, iar acest lucru nu este neaparat din cauza faptului că absolvenții nu sunt bine pregătiți, ci din cauza faptului că de cele mai multe ori nu știu să își întocmească un Curriculum Vitae corect, practic nu știu să expună ceea ce îi știu să facă”, a spus Tudose.

Ea a mai spus că proiectul a avut o componentă de infomare și consiliere care s-a împărțit în două subactivități, respectiv consiliere psihologică și îndrumare de către consilierii AJOFM Suceava.

De asemenea, Anca Capverde, purtătorul de cuvânt al AJOFM Suceava, și-a exprimat încrederea că elevii vor avea posibilitatea de a se folosi de cele învățate, iar experiența pe care au acumulat-o în cadrul firmelor de exercițiu să le fie de ajutor în tranziția de la școală la viața activă.

„Sperăm că elevii vor avea posibilitatea de a se folosi de munca noastră. Ei au percepția corectă asupra realității și au nevoie doar de modele și suport pentru a reuși într-o carieră profesională”, a mai spus Anca Capverde.

Directorul Liceului Tehnologic „Mihai Eminescu” din Dumbrăveni, Mihaela Apetrei, a mai spus că proiectul implementat în cadrul liceului a fost primul de tip POSDRU, acesta având un impact foarte mare atât pentru elevi, cât și pentru profesori.

„Este primul proiect POSDRU implementat la noi în școală și care s-a bucurat de un real succes, prin impactul pe care l-a avut asupra elevilor, cât și asupra cadrelor didactice. Aceste proiecte sunt deosebit de importante pentru dezvoltarea personală a elevilor, pentru dezvoltarea abilităților nu numai de comunicare, ci și de integrare într-un spațiu european”, a spus Mihaela Apetrei.

Prezent la conferinţa de închidere a proiectului, șeful Inspectoratului Școlar General Suceava, prof. Gheorghe Lazăr, a ținut să specifice că proiectul și-a dovenit utilitatea, elevii învățând lucruri concrete, ce le vor fi de folos.

„Elevii au făcut un lucru folositor lor. Să înveți cum să faci un CV, o scrisoare de intenție este un lucru practic de care au nevoie și vor avea nevoie în momentul în care vor termina toate studiile. Este un lucru foarte important în momentul în care elevul termină 12 clase să știe efectiv cum poate intra în câmpul muncii”, a spus Lazăr.

El a adăugat faptul că proiectul ar trebui să aibă o continuitate în cadrul liceului din Dumbrăveni și totodată, ar trebui implementat și în celelalte unități de învățământ liceal din județ.