Sistem de scanare şi arhivare electronică la AJOFM Suceava pentru Serviciile Publice de Ocupare

Serviciile Publice de Ocupare(SPO) din cadrul Agenţiilor Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Suceava, Ialomiţa şi Ilfov au fost dotate cu sisteme de scanare şi arhivare electronică a informaţiei în cadrul proiectului “Fluxuri moderne în Serviciile Publice deOcupare”, cu finanţare de 8,725 milioane de lei prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Directorul executiv al AJOFM Suceava, Mirela Adomnicăi, a declarat, miercuri, la închiderea proiectului, că implementarea a fost realizată de AJOFM Suceava, în perioada februarie-decembrie 2015, în parteneriat cu alte două agenţii similare din Ialomiţa şi Ilfov, împreună cu Fundaţia Aequilibrium şi compania Media One.

Mirela Adomnicăi

Adomnicăi a spus că proiectul a constat în îmbunătăţirea şi diversificarea serviciilor furnizate cetăţenilor şi instituţiilor prin simplificarea accesului la serviciile oferite, precum şi fluidizarea schimbului de informaţii şi de documente şi a accesului la informaţiile cuprinse în documente.

Ea a spus că pe parcursul derulării acestui proiect au fost scanate şi arhivate electronic 40 000 de dosare care stabilesc dreptul la indemnizaţia de şomaj pentru şomerii aflaţi în evidenţele celor trei agenţii partenere în proiect, pentru perioada 2010-2015.

“ Dorim să extindem, pe sustenabilitatea proiectului, accesul la informaţie despre dosarele care reglementează convenţiile cu angajatorii, pentru că şi angajatorii reprezintă o categorie de public pentru care prestăm servicii”, a spus Adomnicăi.

Directorul executiv al AJOFM Suceava a subliniat că deşi proiectul a fost unul strategic, mare, a fost implementat într-un timp destul de scurt, toate cele trei agenţii au reuşit să-şi atingă indicatorii prevăzuţi în proiect, iar Serviciile Publice de Ocupare ale AJOFM vor putea asigura mai multă transparenţă şi o calitate sporită în ceea ce priveşte relaţia cu şomerii şi cu angajatorii.

Ea a spus că dosarele ce stabilesc dreptul de indemnizaţie pentru şomeri, care au fost scanate şi arhivate electronic,  pot fi accesate de titularii acestor drepturi prin intermediul unui Infochioşc instalat la parterul instituţiei.

Adomnicăi a explicat că fiecare şomer care vrea să-şi vizualizeze propriul dosar va primi un user şi o parolă şi îşi va putea lista documentele de care are nevoie din acel dosar sau îşi poate face copie după cartea de muncă, după actele de studii şi, totodată, îşi va putea întocmi şi lista un CV  la sediul agenţiei.

“Am achiziţionat un sistem care eliberează bilete cu număr de ordine, repartizate pentru toate birourile care lucrează cu publicul, astfel încât orice şomer care doreşte să-şi rezolve o problemă la unul dintre aceste birouri, va putea veni, îşi va putea lua un bilet cu număr de ordine şi în funcţie de acel număr îşi va putea estima timpul necesar de aşteptare”, a spus Adomnicăi.

Ea a adăugat că 60 de funcţionari ai celor trei agenţii judeţene au fost instruiţi de către o firmă specializată în cadrul acestui proiect, timp de o săptămână, apoi aceştia au efectuat o vizită de studiu în Finlanda, unde au avut posibilitatea să vadă cum funcţionează acolo Serviciile Publice de Ocupare, dar şi structurile de economie socială. (Liliana Bujdei)