Viaţa rurală autentică din Bucovina, ar urma să fie folosită pentru atragerea de turişti din SUA şi Europa

Autorităţile române şi-au propus o creştere anuală de 3 la sută a numărului de turişti americani şi europeni care să viziteze România, prin promovarea vieţii rurale autentice, inclusiv din Bucovina, ceea ce ar determina o creştere cu 2 procente anual a veniturilor încasate din turismul internaţional, potrivit unui document oficial consultat de profit.ro.

Hora Bucovinei Bucsoaia 2015 (32)

Sursa citată subliniază că turiştii ar urma să fie atraşi prin promovarea vieţii rurale autentice care constă în tradiții străvechi încă vii, viața rurală simplă și sănătoasă, alimentele locale organice, arhitectura locală tipică și sărbători populare diverse, elemente care se găsesc, practic, în majoritatea zonelor rurale ale țării, dar ies în evidenţă în  Maramureș, Bucovina sau Transilvania.

 

Totodată, autorităţile vor să promoveze şi situri înscrise în Patrimoniul Universal UNESCO, moștenirea istorică latină și bizantină, castele sau cetăți fortificate, mânăstirile pictate și bisericile din lemn, locuri de patrimoniu cultural cu origine germanică și centrele vechi bine păstrate ale orașelor.

 

În acest sens se elaborează în prezent Strategia de promovare turistică pentru perioada 2016-2020, iar după consultarea cu asociaţiile reprezentative din turism, vor fi prezentate public obiectivele în domeniu, mai arată sursa citată.

 

Astfel, se consideră că România dispune de produse și resurse turistice care nu au fost promovate și comercializate suficient la nivel național și internațional, iar obiectivele specifice ale promovării turistice în perioada următoare pornesc de la consolidarea marketingului local și dezvoltarea marketingului global.

 

Documentul citat indică faptul că potențialul de piață este mare, deoarece mai mult de jumătate din populația ce călătorește în străinătate de pe piețele țintă – SUA, Marea Britanie, Rusia, Germania, ltalia, Franța, Austria, Ungaria – nu ar exclude să aleagă Romania pentru vacanță, iar mai mult de un sfert (29%) nu are nici un dubiu în privința efectuării unei vacanțe în țara noastră.

Astfel, cele mai mari grupuri de potențial principal se regăsesc în piețele mari ca SUA, Marea Britanie, Germania din care cel puțin 20% din călători își imaginează că ar putea vizita România, dar în Austria procentul este 36%, iar în Ungaria 60%.

 

Pentru creșterea cu 15%, până în anul 2020, a gradului de ocupare a facilităților de cazare din stațiunile de odihnă și de tratament din România obiectivele ar fi reducerea sezonalității prin stimularea interesului turiștilor români pentru petrecerea sfârșitului de săptămână sau a vacanțelor scurte, primăvara și toamna, în zone turistice din țară.

 

De remarcat este, potrivit profit.ro că infrastructura turistică “încă nu excesiv de dezvoltată” este considerată drept avantaj al României.(N.B.)