Pragul de fund al podului CF din Dărmănești va fi reparat din nou, spre nemulțumirea pescarilor suceveni. Reabilitarea de urgență de anul trecut a fost făcută în lipsa fondurilor necesare


Intră acum și în grupul de

Un sucevean a semnalat faptul că pragul de fund CF pe secția Dărmănești – Cacica s-a surpat la începutul lunii aprilie 2021, deși fusese reparat anul trecut. El s-a arătat surprins de faptul că, după o „reparație de vreo 2-3 luni”, construcția a rezistat atât de puțin. La rândul său, CFR a precizat pentru News Bucovina că, după afuierea parțială a pragului de fund în 2020, acesta a fost reparat în grabă, din cauza lipsei de fonduri. În curând, Sucursala CF Iași va efectua din nou lucrări de reabilitare pentru a evita închiderea liniei.

Pragul de fund va fi reparat din nou pentru a evita închiderea liniei CF. Foto: captură video Youtube

Sucevean: „Stăvilarul” de la Dărmănești s-a surpat la șase luni după ce a fost reparat

„Stăvilarul” (în realitate pragul de fund) de pe râul Suceava, amplasat pe raza localității Dărmănești, s-a surpat la scurt timp după ce fusese reparat, a semnalat pescarul sucevean, Alexandru Moisuc, la începutul lunii aprilie a.c.

„Din păcate, digul iar s-a surpat. Anul trecut [2020], în primăvară, apa a săpat pe sub pe sub dig, s-a surpat tot malul. (…) Nu mă așteptam să cedeze digul la șase luni după ce a fost reparat”, a relatat el.

Potrivit lui Moisuc, reparația a durat vreo 2-3 luni, fiind aduse mai multe utilaje. Ulterior, „stăvilarul” s-a rupt exact în același loc unde au avut loc lucrările de reparație. El a mai adăugat că „stăvilarul” ar fi în administrația Regionala CF Iași.

Nu e niciun stăvilar pe râul Suceava

La solicitarea News Bucovina, Serviciul Comunicare Mass-Media al CFR a răspuns că „SRCF Iași nu are în administrare niciun stăvilar pe râul Suceava”, fiind vorba despre un pod.

Cu toate acestea, CFR a arătat că, într-adevăr, la podul situat la km 1+786, pe linia CF Dărmănești – Ilva Mică, s-a produs anul trecut afuierea parțială a pragului de fund, între pilele P3 si P4.

Afuierea s-a produs în urma ploilor torențiale

Sursa citată a precizat că după producerea eroziunii albiei, „în baza Ordinului Prefectului, a fost constituită o comisie, formată din reprezentanți ai Instituției Prefectului Județului Suceava, Direcției Județene de Drumuri și Poduri Suceava, Inspectoratului pentru Situații de urgență Bucovina al Județului Suceava, S.G.A. Suceava, Sectiei L5 Suceava și Primăriei Dărmănești”.

Comisia respectivă a constat, în data de 9 iunie 2020, că afuierea a fost cauza directă a ploilor torențiale din primăvară-vară.

La rândul său, ploile au mărit debitul râului Suceava, producând pe lângă afuierea pragului de fund și distrugerea a 220 ml de gabioane din apărările de mal, defecte care puteau duce la degradarea infrastructurii podului CF de la km 1+876, ceea ce ar fi condus la închiderea liniei.

Astfel, s-a recurs la reabilitarea în regim de urgență a obiectivelor feroviare afectate, menționează CFR.

Reparația urgentă a condus la o nouă afuiere. Cauza: Lipsa de fonduri

„Deoarece nu s-a putut aloca suma de 2.464.920,00 lei, stabilită de comisie ca fiind necesară pentru îndepărtarea urmărilor viiturilor, s-au realizat numai lucrările strict necesare pentru menținerea, în condiții de siguranță a traficului de călători și marfă, pe secția Dărmănești – Cacica și anume s-a închis breșa creată prin afuierea pragului de fund și s-au executat lucrări de decolmatare a albiei în zona podului”, a ținut să precizeze sursa citată.

În aceste condiții, în data de 3 aprilie a acestui an, s-a produs din nou afuierea pragului pe zona neconsolidată anul trecut.

Drept urmare, în prezent Sucursala Regională CF Iași se ocupă de aprovizionarea cu materialele necesare executării lucrării cu forțe proprii, pentru a se evita închiderea liniei, subliniază CFR.

_________________________

Afuiere – eroziunea albiei unei ape curgătoare în aproprierea fundației unei construcții hidrotehnice.


Intră acum și în grupul de