Colegiul Naţional de Informatică ”Spiru Haret” partener într-un nou proiect Leonardo da Vinci


Intră acum și în grupul de

În perioada 23- 28 septembrie 2013, 4 elevi şi 2 profesori ai Colegiului Naţional de Informatică ”Spiru Haret” din Suceava vor participa la întâlnirea de proiect din Kisújszállás, Ungaria se arata intr-un comunicat de presa remis de conducerea Colegiului sucevean.

Elevii şi profesorii vor lua parte la activităţi ce au ca principală temă dezvoltarea şi perfecţionarea competenţelor din domeniul  informaticii. În cadrul acestor întîlniri elevii sub indrumarea profesorilor, vor efectua prezentări despre modul de predare a algoritmilor despre  rutele ce trebiue parcurse pentru înţelegerea acestor noţiunii. Fiecare profesor de informatică va prezenta modele de proiecte de lecţii, care au ca temă modul în care   se desfăşoară o oră de informatică în ţara de origine şi va vorbi despre modalităţile utilizate de profesorii din Suceava pentru comunicarea cunoştinţelor legate de Algoritmi.

De menţionat este faptul că in perioada 2012-2014 , Colegiul Naţional de Informatică „Spiru–Haret” din Suceava a fost şi este implicat intr-un nou proiect european intitulat  „Improving the ability of designing and programming tutorial softwares by using ARCS model”. Scopul proiectului constă în  îmbunătăţirea abilităiilor de proiectare şi programare a aplicaţiilor tutoriale urmărind modelul ARCS. În cadrul acestui proiect sunt implicate unităţi şcolare de prestigiu  din România, Turcia, Grecia, Polonia, Slovacia şi Ungaria.

Proiectul a plecat de la ideea că trăim într-o perioadă de intensă informatizare, calculatoarele sunt  peste tot în jurul nostru, iar numărul utilizatorilor creşte exponenţial cu fiecare zi ce trece.  Cu toate acestea, s-a observat faptul că utilizarea calculatoarelor în activităţile educaţionale este uneori rigidă şi că, nu de puţine ori , nu s-a obţinut randamentul dorit. Această relativă ineficienţă  are la bază calitatea soft-urilor, care uneori nu pot realiza succesul dorit. Din acest motiv, designerii de software tutorial trebuie să lucreze cu mai multă atenţie şi meticulozitate. În acest context, teoria motivaţională a lui John Keller numită Modelul ARCS, oferă câteva sfaturi legate de partea software, sfaturi care ar trebui luate în considerare. Utilizarea acestui model ARCS poate duce la rezolvarea problemelor din mediile educaţionale, stimulând şi susţinând motivaţia elevilor de a învăţa”,  a declarrat directorul general al Colegiului, prof. Virginel Iordache,

ARCS este o abreviere a cuvintelor Attention (atenţie), Relevance (relevanţă), Confidence (încredere) şi Satisfaction (satisfacţie).

Proiectul îşi propune ca elevii care studiază informatica in regim intensiv, să cunoască modelul motivaţional ARCS, să înţeleagă strategiille lui, să aplice modelul în proiectarea unui software tutorial, lucru ce va duce la îmbunătăţirea abilităţile lor profesionale”, a mai declarat Virginel Iordache.

virginel iordache 1

La precedenta întilnire care a avut loc in Polonia, coordonatorul principal al proiectului, prof. Murat Gökcül, a prezentat modelul motivaţional ARCS şi s-au discutat modalităţile prin care putem creşte  interesul elevilor asupra algoritmilor. S-au format echipe de lucru, iar fiecare echipă a lucrat pe baza imformaţiilor prezentate de coordonatorul principal. La întoarcerea în ţară, echipa Colegiului Naţional de Informatică din România s-a ocupat de realizarea site-ului proiectului: www.imtusarcs.com., avand ca şi coordonator principal pe prof. Virginel Iordache,  prof Rotaru Daniela-sef departament proiecte europene , Rusu Diana prof. lb engleză, şi Corina Mocanu prof. informatică .

Rodul muncii, de aproximativ 3 luni a intregii echipe, elevi şi profesori va fi prezentat in Ungaria, în cadrul unei noi întîlniri  de prof. Tecuceanu Florin şi Rusu Dorin, alături de elevii Adăscălitei Andreea Ţîrca Candrea Antoanela, Pentiuc Şerban şi Catană Adrian

Acest proiect le va oferi tuturor participanţilor posibilitatea de a înţeleage valoarea parteneriatelor europene. Elevii şi profesorii vor avea avea posibilitatea de lucra împreună cu alţi elevi ţi profesori din străinătate, vor împărtăşi gânduri şi impresii,despre ţara de origine  .
Elevii şi profesorii Colegiului Naţional de Informatică ”Spiru Haret” vor mai participa la alte întâlniri de proiect în  Grecia şi Slovacia. Acest lucru va duce la o mai bună relaţionare şi colaborare între instituţiile europene. Toţi participanţii la proiect vor avea posibilitatea de    a-şi dezvolta competenţe profesionale şi  lingvistice, se mai arata in comunicatul de presa.


Intră acum și în grupul de