Sectorul neterminat al centurii rutiere a Sucevei ar avea aceleaşi probleme ca autostrada prăbuşită Sibiu-Orăştie


Intră acum și în grupul de

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, a declarat, marţi seara, în emisiunea Ora de politică cu Mihai Chira că situaţia proiectului şoselei de centură a Sucevei este gravă pentru că, în urma unei expertize, se pare că acest drum riscă să ajungă la fel ca sectorul de autostradă prăbuşit între Sibiu şi Orăştie.

centura8

Întrebat dacă Guvernul Ponta poate intra în Cartea Recordurilor pentru că nu a reuşit să finalizeze proiectul şoselei de centură a municipiului Suceava, aşa cum a fost acuzat de PNL, Nechifor a spus că din păcate s-ar părea că Guvernul Boc s-ar putea să intre „într-o chestiune mai urâtă cu această şosea de centură”.

„S-ar părea că în perioada următoare urmează să iasă o expertiză tehnică neplăcută”, a spus Nechifor care a adăugat că din câte se pare nu s-au făcut lucrurile aşa cum ar fi trebuit.

El a adăugat că CNADNR ar urma să facă publică expertiza tehnică respectivă privind şoseaua de centură şi că din câte a înţeles situaţia este similară cu cea de la Sebeş-Orăştie.

Nechifor a mai spus că din acest motiv nici nu a mai comunicat nimic privind şoseaua de centură în ultimul an, având informaţii preliminare că situaţia nu este una fericită.

„E o prostie să bagi bani în ceva cu nu are o fundaţie corectă”, a spus preşedintele CJ Suceava.

El a adăugat că a fost o surpriză şi pentru el situaţia semnalată mai ales că în acest proiect s-au investit 6,2 milioane de euro pe kilometru.

Nechifor a subliniat că suma cheltuită pe un kilometru la şoseaua de centură, de circa 24 de milioane de lei, a fost bugetul pe aproape un an al Consiliului Judeţean Suceava pentru întreţinere şi reparaţii de drumuri judeţene din judeţ.

Preşedintele CJ Suceava a menţionat că situaţia cea mai dificilă a proiectului şoselei de centură a Sucevei este la intrarea dinspre Fălticeni unde se vede cu ochiul liber că dealul respectiv nu este stabil.

El a mai spus că trebuie găsită o soluţie din partea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale pentru că această şosea nu aparţine de Consiliul Judeţean ci este o investiţie guvernamentală.

Nechifor a explicat că primele semne de întrebare privind acest proiect le-a avut când a văzut că firmele de construcţii erau reticente în abordarea ultimului tronson.

El a precizat că tronsonul care a fost dat în funcţiune nu are astfel de probleme.

Fostul director general al CNADNR, Narcis Neaga, declara în luna octombrie, la Suceava, că există unele probleme destul de grave la şoseaua de centură, dar susţinea că pot fi remediate.

Şoseaua de centură ar fi trebuit dată în folosinţă în 2012.

La tronsonul unde ar fi acum probleme s-a intervenit cu piloţi până la o adâncime de 22 de metri în anul 2012 pentru stabilizarea terenului după ce s-au produs alunecări de teren în urma inundaţiilor din 2010.(R.N.B.)


Intră acum și în grupul de