Ministrul Transporturilor dă dreptate CJ Suceava: În ce priveşte stimularea companiilor low-cost, politica tarifară aparţine administraţiei aeroportului

Ministrul Transporturilor, Dan Marian Costescu, a dat dreptate Consiliului Judeţean Suceava în conflictul cu Aeroportul Iaşi privind tarifele aplicate de aeroportul sucevean şi a precizat într-un răspuns la o întrebare adresată de deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan că politica tarifară aparţine administraţiei aeroportului în ceea ce priveşte stimularea companiilor low-cost, precizând că orice facilitate tarifară trebuie să respecte Orientările Comunitare privind ajutoarele de stat.

Aeroport sv

Deputatul PNL de Suceava, Ioan Bălan, a solicitat ministrului Transporturilor, după redeschiderea Aeroportului Suceava, precizări privind modul în care acest minister va putea stimula dezvoltarea Aeroportului Suceava într-un hub regional.

Astfel, deputatul sucevean arată că operatorul naţional Tarom, a lansat două curse săptămânale pe Aeroportul Suceava cu promisiunea că din vară va introduce mai multe curse over-night.

Totodată, Ioan Bălan îl întreabă pe ministru cum va acţiona în continuare pentru stimularea dezvoltării acestui aeroport în condiţiile în care şi în Master planul de Transporturi, Aeroportul Suceava figurează printre priorităţile de dezvoltare la nivel de hub regional.

Deputatul îi solicită ministrului precizări privind cum se va asigura că acest aeroport îndeplineşte standardele de siguranţă aeroportuară şi cum va creşte numărul curselor externe ţinând cont de numărul mare de români din zonă care lucrează în străinătate, dar şi cum va stimula companiile low-cost să opereze pe Aeroportul Suceava print axe aeroportuare competitive.

În răspunsul său, ministrul Transporturilor, Dan Marian Costescu, arată că Tarom a informat că începând cu 1 martie 2016 va opera cinci curse pe săptămână.

El precizează că lucrările de modernizare de la acest aeroport au fost făcute cu avizul autorităţii  competente, dar anunţă că o comisie interministerială va reevalua Aeroportul Suceava în conformitate cu prevederile legale privind certificarea aeroporturilor internaţionale sau deschise traficului internaţional.

Ministrul subliniază că în condiţiile în care aeroportul sucevean nu este în subordinea Ministerului Transporturilor, dezvoltarea acestuia depinde de politicile regionale elaborate de autorităţile locale.

“În ceea ce priveşte stimularea companiilor low-cost, menţionăm că politica tarifară aparţine administraţiei aeroportului, iar orice facilitate tarifară trebuie să respecte Orientările Comunitare privind ajutoarele de stat destinate aeroporturilor şi companiilor aeriene”, subliniază ministrul Transporturilor.

 

Aeroportul Suceava poate asigura stimulente operatorilor aerieni de la 1 ianuarie 2016, potrivit unei hotărâri din noiembrie a Consiliului Judeţean Suceava care a fost criticată de conducerea Aeroportului Iaşi.

Astfel, de la 1 ianuarie 2016, pe Aeroportul Suceava, tariful de aterizare se reduce de la 5 euro/tonă la 3 euro/tonă, serviciile pentru pasageri scad de la 5 euro/pax la 2 euro/pax, tariful de securitate aeroportuară scade de patru ori, de la 4,16 euro/pax la 1 euro/pax, iar tariful de staţionare se reduce la jumătate, de la 0,2 euro/tonă/oră la 0,1 euro/tonă/oră.

De asemenea, la aterizare, operatorii aerieni care au cel puţin 40 de zboruri pe lună pot să beneficieze de reducerea tarifului la jumătate, cei cu cel puţin 30 de zboruri lunar să aibă o reducere de 45 la sută, pentru cel puţin 20 de aterizări pe lună, tariful să scadă cu 40 la sută, iar operatorii care au minimum opt aterizări lunar să aibă o reducere de 35 la sută.

După ce directorul Aeroportului Iaşi a contestat decizia CJ Suceava privind tarifele, sugerând că ar putea sesiza organismele europene privind concurenţa,  preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, i-a transmis acestuia să se preocupe de ceea ce are de făcut acolo şi nu ceea ce face Aeroportul Suceava, subliniind că inclusiv în zona de aeroporturi concurenţa nu poate să fie decât benefică.

„Poate ar trebui să spunem foarte clar tuturor că Suceava e cine e. Să nu uite cineva, vreodată, că Suceava e cine e”, a spus Nechifor care a arătat că nu mai acceptă nici un atac asupra Sucevei sau a Aeroportului „Ştefan cel Mare” din Suceava.

„Totul până la Ştefan cel Mare. Nu ne legăm de Ştefan cel Mare. Nu ne-a durut capul despre Iaşi nimic. Nu ne-a interesat faptul că s-a mutat capitala de la Suceava la Iaşi cu Lăcustă Vodă. Deci Lăcustă Vodă ne-a mutat capitala de la Suceava la Iaşi. Am reţinut lucrul acesta, am înţeles, dar au trecut sute de ani de atunci şi de atunci şi până acum chiar sub talpa cuiva să stăm? Nu, eu personal nu stau”, a spus Nechifor.(R.N.B)