Flutur: Pentru prima dată într-un act normativ al Guvernului României, apare scris negru pe alb drumul expres pe patru benzi Siret – Suceava – București, la care lucrările vor începe din 2017


Intră acum și în grupul de

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a anunțat, miercuri, după adoptarea Hotărârii de Guvern prin care a fost aprobat Master Planul General de Transport al României, că pentru prima dată, în acest document oficial al Guvernului României este menționat proiectul pentru construcția drumului expres pe patru benzi pe ruta Siret – Suceava – Focșani – Ploiești – București.

Gheorghe Flutur (1)

Potrivit șefului administrației județene sucevene, drumul expres de la Siret la București va fi construit pe un traseu nou, care nu se va suprapune pe actualul drum european 85. Noul drum va fi construit cu patru benzi, câte două pe fiecare sens, și va pleca din Siret, către Dolhasca și Pașcani, apoi va continua către Bacău și Focșani, după care se va intersecta cu autostrada Ploiești – București.

„E o lucrare mare pe o lungime de peste 400 de kilometri, care va începe din 2017. Va fi un proces complex de expropriere, de pregătire a lucrărilor pentru coridorul nou, și din câte am înțeles tronsonul de la Ploiești la Focșani va începe din 2017, iar cel de la Focșani la Siret din 2020. Din punctul meu de vedere, și voi face toate demersurile în acest sens, lucrările pe tronsonul Pașcani – Suceava – Siret că înceapă tot din 2017”, a declarat Flutur, exprimându-și mulțumirea că ”în sfârșit, pentru prima dată într-un act normativ al Guvernului României, apare scris negru pe alb drumul expres pe patru benzi Siret – Suceava – București, la care lucrările vor începe din 2017. Acest proiect este parte a Master Planului General de Transport al României, finanțat din fonduri europene, începând de anul viitor”.

Gheorghe Flutur a precizat că includerea acestui proiect Master Planul General de Transporturi a fost posibil și datorită eforturilor făcute de autoritățile județene din Suceava.

”Aduc aminte de scrisoarea comună pe care județul Suceava și regiunea Cernăuți a înaintat-o cu câteva săptămâni, la Gura Humorului, premierului român și polonez prin care se solicita finanțarea coridorului 3 care să lege Varșovia de București prin Cernăuți și Suceava”, a declarant Flutur.

Președintele CJ Suceava s-a declarat convins că și acest document a avut o importanță foarte mare în luarea unei decizii finale pentru aprobarea proiectului pentru drumul expres de la Siret la București.

„Vorbim acum despre un drum Nord-Sud pe patru benzi, pe granița de Est a Uniunii Europene”, a precizat președintele CJ Suceava.

El  a amintit că anul acesta, în luna mai, premierul Dacian Cioloș și o parte a Guvernului României au fost prezenți, la Iași, la o întâlnire cu autoritățile județene, când în calitate de senator a solicitat în mod expres completarea Master Planului General de Transporturi cu drumul expres Siret – Suceava – București, dar și cu autostrada Iași – Târgu Neamț – Târgu Mureș.

„Este o autostradă care se află la 30 de kilometri de Fălticeni, și la câțiva kilometri de Broșteni”, a declarat președintele CJ Suceava.

Flutur a mai ținut să precizeze că județul Suceava, Bucovina, merită să fie legate de București „măcar cu o șosea rapidă”, declarând că va susține cu toată forța realizarea acestui obiectiv.

„Sunt convins că toți parlamentarii de Suceava vor vota Master Planul de Transport în Parlament, pentru că va trebui să ajungă și acolo. Ar fi o greșeală să intrăm într-o competiție politică, și sunt convins că vom acționa pentru susținea proiectului indiferent de culoarea politică, pentru realizarea lui cât mai repede”, a declarat președintele CJ Suceava.

El a mai precizat că va continua demersurile și pentru modernizare actualului E 85, anunțând că un prim tronson, de la Siret la Suceava, va intra în reabilitare și modernizare în perioada imediat următoare.

Guvernul a aprobat, miercuri, Master Planul General de Transport al României, document strategic care stabileşte principalele direcții de dezvoltare a infrastructurii de transport din România în următorii 15 ani, pe toate modurile de transport, atât rutier, feroviar, naval, aerian, cât și multimodal.


Intră acum și în grupul de