Dispută aprinsă și acuzații de ilegalități în Consiliul Județean privind transportul de persoane care tranzitează municipiul Suceava și piratează TPL. Flutur: Vom regândi programul de transport astfel încât să combatem pirateria

Consilierii județeni suceveni au votat, miercuri, ajustarea programului județean de transport persoane pentru 18 trasee în urma solicitărilor venite din partea autorităților locale, dar înainte dezbaterile au fost aprinse și au fost lansate acuzații privind ilegalități.

Vicepreședintele CJ Suceava Viorel Seredenciuc a spus că în cazul contestat de directorul TPL, Mitocu Dragomirnei-Sf. Ilie unde se propune introducerea a încă zece curse a fost solicitat de conducerea Primăriei Mitocu Dragomirnei care a sesizat că autobuzele circulă cu peste 30-40 la sută din capacitatea admisă.

El a arătat că există în acest sens și un memoriu semnat de 124 de cetățeni din comună care cer îmbunătățirea acestui program de transport.

Mai mult, vicepreședintele CJ Suceava Viorel Seredenciuc, a atras atenția că TPL are licență doar pentru a opera pe raza municipiului Suceava și că transportul de persoane pe care îl face în afara municipiului este ilegal.

În cadrul ședinței a fost prezent și primarul comunei Mitocu Dragomirnei, Dănuț Solcan, care a susținut cererea privind creșterea numărului de curse pe traseul Mitocu Dragomirnei-Sf. Ilie motivat de faptul că autobuzele circulă supraaglomerate.

El a spus că în 20 septembrie 2018, pe parcursul întregii zile, a verificat împreună cu viceprimarul comunei toate cursele și că gradul de încărcare al autovehiculelor era peste norme, fiind găsiți și 45 de pasageri pe 20 de locuri sau 32 pe 14 locuri și că se impune creșterea numărului de curse.

Primarul a fost întrebat de consilierul Dan Ioan Cușnir câte curse a verificat în acea zi, acesta răspunzând că 37 de curse, moment în care consilierul i-a atras atenția că firma avea dreptul să presteze doar 23 de curse.

Cușnir s-a întrebat și de ce din cursele care sunt aprobate de CJ Suceava 98 la sută sunt dinspre și spre autogara din localitatea de destinație și că doar trei curse, care tranzitează municipiul Suceava nu au acest punct terminus și că este ciudat că pe aceste trasee sunt 33 de curse, 23 de curse și 29 de curse, în timp ce pe celelalte trasee sunt sub 10 curse zilnic.

Președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a spus că programul județean de transport a fost votat în decembrie 2012 în mandatul fostului Consiliu județean și că este valabil până în 2 decembrie 2019 , iar până atunci nu pot fi modificate traseele.

El a spus că din 2 decembrie va intra în vigoare noul program județean de transport la care deja se lucrează.

„De aici încolo trebuie să regândim, să combatem pirateria”, a spus Flutur.(T.B.)