Noi detalii despre situația podului din Milișăuți: Expertiza a arătat că e nevoie de creșterea capacității portante a structurii de rezistență, iar potrivit estimărilor de anul trecut pentru asta e nevoie de 17,3 milioane lei//FOTO


Intră acum și în grupul de

Prefectura Județului Suceava, a emis, astăzi, noi precizări referitor la podul surpat din Milișăuți.

Astfel, potrivit comunicatului Prefecturii, primele măsuri deja au fost luate, iar experții suceveni și ieșeni s-au deplasat la fața locului și au inspectat starea podului. Aceștia au constatat că e nevoie de creșterea capacității portante a structurii de rezistență, iar potrivit estimărilor de anul trecut pentru asta e nevoie de 17,3 milioane lei.

Potrivit sursei citate, Secția Drumuri Naționale Suceava, încă din seara zilei de 17.02.2020, a asigurat zona cu semnalizare de protecție, procedând la înlăturarea materialelor care au rămas în consolă pentru prevenirea producerii unor potențiale accidente. De asemenea s-a luat măsura închiderii circulației pietonale pe partea afectată a podului (sensul de mers dinspre Suceava spre Milișăuți).

Subprefectul județului, Daniel Prorociuc, s-a deplasat în cursul zilei de azi pentru a verifica în teren măsurile întreprinse pentru siguranța traficului, ocazie cu care a discutat și cu reprezentanții direcției de drumuri, prezenți la fața locului. 

Comunicatul precizează că din partea DRDP Iași au fost prezenți ing. Scutaru Maria din cadrul Seviciului Poduri și ing. Cazacu Cezar din cadrul Serviciului Proiectare, precum și Carja Marius Iulian din cadrul SDN Suceava.

 O primă măsură întreprinsă, până la aprobarea și realizarea lucrărilor de reabilitare/ modernizare,  a fost montarea un parapet metalic tip lisăpentru protecția pietonilor și autovehiculelor. De asemenea, s au aplicat restricții de viteză și gabarit prin semnalizare rutieră adecvată și s-a montat un parapet elastic pentru delimitarea părții carosabile pe zona afectată.

Lucrările de reabilitare identificate, privesc în primul rând readucerea la alcătuirea constructivă și condițiile de funcționalitate existente înainte de producerea incidentului din seara zilei de 17.02.2020, iar în al doilea rând, creșterea capacității portante a structurii de rezistență și asigurarea condițiilor de gabarit și siguranță a circulației rutiere și pietonale, arată comunicatul.

Astfel, potrivit sursei citate expertiza, realizată la începutul anului 2019, pentru determinarea costurilor necesare realizării lucrărilor de reabilitare, estima costuri, fără TVA, de aproximativ 500.000 lei pentru documentația de avizare a lucrărilor de intervenție, aproximativ 500.000 lei pentru proiectare și 16,30 milioane lei pentru lucrările de execuție.

Lucrările propuse a fi realizate, cuprind:

  1. Consolidarea tuturor elementelor de infrastructură;
  2. Construcția unei plăci de suprabetonare pe toată lungimea podului, la o lățime care să asigure partea carosabilă de 7,8 m, două trotuare de 1,5 m lățime și montarea unui parapet de siguranță a circulației rutiere de tip foarte greu;
  3. Aplicarea unei precomprimări exterioare, care să asigure preluarea la nivelul suprastructurii podului a sporului de încărcări permanente și utile prevăzute de normele tehnice de proiectare actuale.

Intră acum și în grupul de