Vatra Dornei gazduieste doua etape de Cupa Mondiala de sanie pe pista naturala

Romania va gazdui pentru prima oara o competitie de nivel international la sporturile de iarna. Astfel, in perioada 22 februarie – 03 martie 2013, pe partia “Bucovina” din Vatra Dornei, vor avea loc doua etape de cupa mondiala la sanie pe pista naturala (etapa a V-a si etapa finala) si o etapa de cupa europeana.

Potrivit organizatorilor, Federatia Internationala de Sanie, Federatia Romana de Bob si Sanie si Clubul Sporturilor de Iarna din Vatra Dornei, etapa a V-a de Cupa Mondiala va incepe vineri, 22 februarie 2013, la ora 10.00, cu o sesiune de antrenament oficial.

Concursul, care se desfasoara pe patru categorii (individual masculin, feminin, dublu si echipe) va avea participanti din aproximativ 12 tari, printre care campionii mondiali Ekaterina Lavrentjeva, din Rusia, si Patrick Pigneter, din Italia.

campionat sanie

Ceremonia de premiere a etapei finale de Cupa Mondiala va avea loc joi, 28.02.2013, si il va avea ca invitat de onoare pe presedintele Federatiei Internationale de Sanie, Josef Fendt.

La eveniment vor participa reprezentanti ai Federatiei Internationale de Sanie, ai Federatiei Romane de Bob si Sanie, ai Ministerului Tineretului si Sportului, ai Consiliului Judetean Suceava si ai Primariei Vatra Dornei.

Partia “Bucovina” din Vatra Dornei este singura partie de pista naturala din Romania omologata international.

Majoritatea etapelor de Cupa Mondiala de Sanie se desfasoara in Europa. In sezonul 2012/2013 doar doua tari organizeaza cate trei competitii oficiale: Italia si Romania (Vatra Dornei).

In Romania, sania se practica in aproximativ 20 de cluburi sportive, dintre care doua in Vatra Dornei (CSI si CSS). Sportivii romani participa in circuitul Cupei Mondiale de 4 ani.

Sania a aparut ca sport in secolul XVIII, dar prima competitie oficiala a avut loc la Davos, in Elvetia, in anul 1814. Incepand din 1954, exista doua categorii de competitii de sanie – pe pista naturala si pe pista artificiala. Diferenta principala tine de profilul partiei si de echipament. Partia de pista naturala este inghetata natural, in timp ce partia artificiala este inghetata cu instalatii ce folosesc electricitatea. Partia de pista naturala este la nivelul solului, pe cand partia artificiala este suprainaltata, ceea ce face ca maniera de condus sa fie diferita.