Automobile de epocă de închiriat pentru nunți retro, expuse de un pasionat al mașinilor istorice în centrul Sucevei


Intră acum și în grupul de

Sezonul nunților este în toi, iar viitorii miri aşteaptă cu emoţie cel mai fericit moment din viaţa lor. Pentru că ziua nunții este unică, tinerii se pregătesc cu mult timp înainte de marele eveniment astfel încât să fie siguri că dorințele lor vor putea fi îndeplinite, iar povestea să le fie desprinsă parcă din filmele romantice de demult.

Ionel Bîrîiac, un sucevean pasionat de automobilele retro, a înțeles cât de importantă poate fi o nuntă pentru debutul vieții de familie al unui cuplu și astfel a hotărât să împartă pasiunea lui cu cei care își doresc o zi cu totul specială, caracterizată de stil și eleganță.

Astfel, suceveanul pune la dispoziție mirilor interesați să-și organizeze marele eveniment cu un plus de originalitate 12 mașini de epocă în stare de funcționare, dar și 7 motociclete cu ataș, tot de epocă.

În exclusivitate pentru News Bucovina, Ionel Bîrîiac a declarat că mașinile fac parte din colecția personală și au fost cumpărate în urmă cu peste 13 ani de la diferiți proprietari care le țineau în fața blocului, în grădini sau șuri.

După ce le-a recondiționat și le-a adus la starea inițială de funcționare, suceveanul a luat inițiativa de a închiria bijuteriile pe patru roți pentru diferite evenimente, câteva dintre mașini fiind expuse în zona centrală a municipiului Suceava.

„Anul acesta le-am expus pentru închiriere pentru prima dată. Am primit multe telefoane, se interesează lumea. Cel mai mult au fost solicitate pentru nunți și ședințe foto”, ne-a declarat Ionel Bîrîiac.

Acesta a mai arătat că piesa de rezistență a colecției sale de mașini de epocă este un Volvo 544, fabricat în 1962, cu motor pe benzină, tracţiune pe spate și tapițerie în combinaţie roşu-negru, și care este unicat în România.

După cum ne-a mărturisit suceveanul Ionel Bîrîiac, în colecția sa se mai regăsesc un Wartburg jumătate alb, jumătate albastru, din 1964, original sută la sută, un Fiat 600, un Fiat 124 polonez, un model rar în România, un Fiat 1300 pe care îl restaurează acum.

De asemenea, colecționarul mai deține un Moskvich din 1966 ce are nevoie de îmbunătățiri, dar și un Trabant combi, original sută la sută, pe care îl ține numai sub prelată, valoarea acestuia fiind de 2.500 – 3.000 euro.

Cea mai „tânără” mașină dintre cele vechi, este un Trabant portocaliu, din 1989, cu care se poate merge chiar și pe distanțe mari fără probleme.

În ceea ce privește condițiile și costurile de închiriere, suceveanul a declarat că prețurile variază în funcție de durata pentru care se închiriază mașinile, dar și de destinație, și pornesc de la 100 lei/oră sau 100 euro/zi.

„Mașinile se închiriază obligatoriu cu șofer, nu accept altfel. Poate mulți nu își dau seama, dar sunt foarte scumpe mașinile și foarte greu de întreținut. Și la condus e mult mai greu față de o mașină obișnuită”, a precizat Ionel Bîrîiac.

 

Acesta a arătat că șoferul mașinilor de epocă se îmbracă la costum, cu mănuși albe, astfel încât să creeze un tablou complet.

De asemenea, colecționarul a menționat că mai deține șapte motociclete cu ataș, de epocă, pe care le poate închiria pentru evenimente deosebite.

(Mihaela Tcaciuc)

 

 


Intră acum și în grupul de