BookLand, un targ de carte inedit, atipic si neconventional


Intră acum și în grupul de

Va prezentam un interviu cu Sorin Lucaci, coordonator marketing BookLand:

NewsBucovina.ro: Cum, si cand a luat nastere Caravana BookLand?

Sorin Lucaci:. BookLand a luat naştere in anul 2011, ca o alternativă viabila la târgurile de carte existente deja pe piaţa românească, iar in 2012 se pozitioneaza drept cel mai de anvergura proiect de acest gen, atat din punctul de vedere al acoperirii geografice, cat si al duratei. Suntem prezenti anul acesta in 39 orase – am pornit la drum pe 6 Martie si ne oprim abia pe 24 Decembrie 2012 – iar in fiecare oras poposim cate 6 zile, cu mici exceptii, in Bucuresti si Constanta am stat doua saptamani.

Este un concept unic in Romania: targ urban de carte, organizat in centrele comerciale din marile orase.

Coborand cartea din turnul de fildes, motto-ul dupa care se ghideaza este: „BookLand vine acolo unde oamenii sunt deja. Nu-i cheama, ci ii urmeaza!”

N.B.: Ce reprezinta in esenta acest targ de carte?

S.L.: BookLand este un targ inedit, atipic, neconvenţional, un târg pe care, vreau să cred, şi l-au dorit mulţi români. Este o caravană care străbate 39 de oraşe ale ţării, timp de 42 de saptamani şi care suplineşte atat absenta celorlalte targuri de profil, cat si lipsa fizica a librariilor din ţară, multe desfiinţate sau intrate în insolvenţă în ultimii ani, atât din cauza crizei, cât şi din cauza scăderii apetitului românilor pentru lectură. Din acest motiv, am creat şi o librarie online (www.book-land.ro) care să rămână conectată în permanenţă la nevoia iubitorilor de carte, din fiecare oras al tarii. Cititorii isi pot comanda titlurile dorite si prin intermediul acestei librarii virtuale.

N.B.: Este al doilea an de caravană, de periplu prin toată ţara. Ce aduce inedit şi atractiv acest târg în comparaţie cu celelalte (Gaudeamus, Bookfest etc.), dar şi în raport cu librăriile? Care îi sunt obiectivele principale?

S.L.: În plus faţă de celelalte târguri aducem tocmai această noutate, faptul că încercăm să acoperim o mare suprafaţă din teritoriul ţării, să-i urmăm pe toţi iubitorii de carte, oriunde s-ar afla. Traseul generos al Caravanei şi evenimentele organizate în cadrul târgului, zic eu, fac diferenţa. Caravana BookLand organizeaza in fiecare oras unde poposeste, multe evenimente artistice si culturale: lecturi publice cu scriitori locali, expozitii de pictura si sculptura, momente artistice realizate de copiii de la Scolile Populare de arta, de la Palatul Copiilor, de elevi de la liceele de arta, tineri actori de la teatrele de papusi, etc. Iar în raport cu librăriile existente, încercăm prin calitatea si diversitatea titlurilor prezentate să facem această diferenţă.

Pe parcursul Caravanei BookLand prin ţară, am avut ocazia de a cunoaşte oameni minunaţi, dornici să ne ajute în demersul nostru cultural de mediatizare şi promovare a cărţii. Poeţi, prozatori, critici literari, pictori, preşedinţi de filiale ale Uniunii Scriitorilor sau Artiştilor Plastici din România.

N.B.: Cum vi se pare piata de carte din Romania? Cum se descurca editurile in aceste vremuri de restriste?

S.L: Piata de carte din Romania este insuficient structurata si valorificata. Este o piata cu potential, in continua miscare, editurile fac eforturi disperate pentru a-si conserva resursele si portofoliul de titluri, pentru a trece cu bine peste aceasta perioada foarte dificila din punct de vedere financiar. Din pacate industria cartii din Romania nu este la fel de profitabila ca cea din tarile dezvoltate: Germania, Franta, Anglia. Iar criza financiara a atins fara doar si poate si domeniul cartii. Putem spune cu siguranta ca piata de carte din Romania este in declin, si asta se reflecta si in activitatea targurilor de profil.

N.B.: În ce oraşe aţi avut cele mai bune vânzări, cel mai mare succes?

S.L.: Cel mai mare succes, de departe, l-a reprezentat Braşovul. Într-adevăr este un oraş turistic şi asta s-a văzut în numărul foarte mare de vizitatori care au strabatut Piata Sfatului. După Brasov, aş putea să menţionez într-un fel de top, Timişoara, Bucureşti, Cluj, Constanţa. Asta pana acum. S-ar putea ca Suceava sa rastoarne acest clasament provizoriu.

N.B.: Ce asteptari aveti de la publicul cititor din Suceava?

S.L.: Avem asteptari mari de la publicul cititor sucevean, pentru ca il consideram un public cultivat, si cum se spune in fotbal, „speram sa facem o figura frumoasa”, sa satisfacem dorinta de cultura si, implicit de lectura a sucevenilor, speram sa nu-i dezamagim. Venim cu peste 9000 de titluri de la peste 70 de edituri, deci o oferta consistenta de carte, muzica, film si jocuri. Ii asteptam pe booklanderii suceveni la Iulius Mall, pana duminica, 28 octombrie, cu promotii, concursuri, evenimente culturale si momente artistice, si multe alte surprize.


Intră acum și în grupul de