Deputatul PNL Ioan Bălan întreabă Ministerul Transporturilor și CNAIR când vor fi atribuite contractele pentru studiile de fezabilitate și tehnice pentru drumul expres Paşcani-Suceava-Siret și când se estimează că lucrarea va fi finalizată


Intră acum și în grupul de

Deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan a solicitat ministrului Transporturilor, Lucian Bode, și directorului CNAIR, Mariana Ioniță, informații privind stadiul actual al proiectului drumului expres Pașcani-Suceava-Siret, dar și date tehnice privind această investiție.

Astfel, Bălan arată că potrivit informaţiilor comunicate în mod oficial de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, până la finalul lunii aprilie 2020 au fost depuse un număr de patru oferte pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic aferent obiectivului de investiţii – drumul expres Paşcani-Siret – pentru sectoarele Paşcani-Suceava şi Suceava-Siret.

El menționează că tot din date oficiale se anticipează ca durata contractului să fie de 24 luni, din care 14 luni pentru realizarea celor două studii de fezabilitate, 6 luni pentru proiectele tehnice de execuţie şi 4 luni pentru servicii de asistenţă tehnică în pregătirea procedurilor de achiziţie.

Ioan Bălan spune că acest obiectiv de investiţii nu a înregistrat niciun fel de progres în ultimii ani, iar faptul că actualul Guvern a reuşit să intre deja în faza de elaborare a studiilor, trebuie apreciat pe deplin. Mai mult, el arată că pentru acest obiectiv de investiţii nu s-au comunicat în spaţiul public mai multe informaţii cu privire la sursele de finanţare, termenele de execuţie anticipate sau unele detalii tehnice de bază ale viitorului drum expres.

Din aceste motive, deputatul Ioan Bălan cere ministrului Transporturilor și directorului general al CNAIR să spună când cred că vor fi atribuite contractele pentru realizarea studiilor de fezabilitate şi a studiilor tehnice, pentru care depunerea ofertelor deja s-a încheiat și care este termenul asumat de C.N.A.I.R. pentru atribuirea contractelor de lucrări, dar și care este termenul cel mai optimist anticipat pentru punerea în circulaţie a acestui obiectiv de investiţii.

Totodată, Ioan Bălan întreabă care este termenul estimat de construire, dat fiind că proiectul nu are o complexitate deosebită şi care va fi termenul de garanţie impus constructorului.

„Vă rog să precizaţi dacă s-a aprobat, de la nivelul Comisiei Europene, ca, atât costurile pentru elaborarea studiilor necesare, cât şi costurile efective de construire să fie finanţate din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, din resursele financiare disponibile în cadrul Fondului European de Coeziune”, mai cere Ioan Bălan.

Mai mult, parlamentarul sucevean cere celor doi să precizeze aspecte tehnice cu privire la lăţimea benzilor de circulaţie, lăţimea benzii de urgenţă (dacă aceasta va intra în componenţa drumului expres), viteza maximă admisă şi diferenţele tehnice semnificative faţă de varianta tehnică a unei autostrăzi.


Intră acum și în grupul de