Ministerul Transporturilor îi răspunde lui Ioan Bălan: Contractul pentru continuarea lucrărilor la șoseaua de centură a Sucevei ar putea fi semnat la sfârșitul lunii iunie, dacă nu sunt contestații. Pentru drumul expres Siret-București nu pot fi oferite termene ferme


Intră acum și în grupul de

Ministerul Transporturilor a răspuns, după trei luni, deputatului PNL Ioan Bălan, în legătură cu mai multe investiții în infrastructura rutieră din județul Suceava.

Astfel, în ceea ce privește șoseaua de centură a municipiului Suceava, Ministerul Transporturilor arată că suma prevăzută în bugetul de stat pe anul 2018 este de 478.000 de lei credite bugetare și  71,69 milioane de lei credite de angajament.

„Pentru finalizarea lucrărilor rest de executat, după realizarea expertizei tehnice a fost elaborată și aprobată documentația tehnico-economică potrivit prevederilor legale. În prezent a fost inițiat de DRDP lași procesul de achiziție publică pentru contractarea lucrărilor rest de execuție, prin publicarea în SEAP a anunțului”, menționează MT.

Totodată, se arată că potrivit calendarului procedurii aceasta va fi finalizată prin semnarea contractului până la finele lunii iunie 2018, cu condiția să nu existe contestații.

„Pentru a asigura finanțarea corespunzătoare, Ministerul Transporturilor va analiza execuția bugetului operând anumite redistribuiri către Varianta Ocolitoare Suceava, urmând a solicita  și sume suplimentare la primă rectificare a bugetului pe anul 2018”, mai susține Ministerul Transporturilor.

În ceea ce privește drumul expres București -Siret, MT arată că acesta cuprinde mai multe secțiuni ce sunt prevăzute a fi finanțate din POIM 2014-2020 și că pentru acest an sunt pe circuitul de avizare hotărârile de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-econmici, pentru secțiunile de drum expres Bacău- Pacani  și Focșani- Bacău, având prevederi bugetare pentru 2018 de 32,925 milioane de lei pentru Bacău-Pașcani și 43,034 milioane de lei pentru Focșani-Bacău.

„Termenul ferm de începere a lucrărilor pentru un proiect de investiții aflat în faza de început, nu poate fi estimat cu exactitate. Sunt numeroase activități a căror perioadă de desfășurare este variabilă, exemplificăm în acest sens: desfășurarea procedurilor de achiziție publică,  promovarea investițiilor, elaborarea documentației tehnico-economice, obținerea avizelor, acordurilor de mediu, scoaterea terenurilor din fondul forestier etc”, se arată în document în care sunt prezentate termene din calendarul estimat , iar la porțiunile Pașcani-Suceava și Suceava-Siret anul de începere este 2021, cu perioada de execuție 2022-2024, pentru primul tronson și de 2023-2024 pentru al doilea tronson.

„Strategia de implementare a Master Planului General de Transport al României se actualizează periodic, astfel încât finanțarea proiectelor de infrastructura de transport să asigure încadrarea în creditele de angajament și creditele bugetare aprobate prin legile bugetare anuale”, mai arată Ministerul Transporturilor.

Deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan, a cerut, oficial, în luna februarie, în Parlament, ministrului Transporturilor, Lucian Şova, să îşi asume un termen pentru finalizarea lucrărilor la şoseaua de centură a municipiului Suceava, dar şi un calendar de realizare a drumului expres Siret-Bucureşti.

Astfel, parlamentarul sucevean arată în interpelarea adresată ministrului Transporturilor, că la dezbaterile asupra Legii nr.2/2018 privind bugetul de stat al României pentru anul 2018, predecesorul său la portofoliul transporturilor a făcut angajamente ferme și a garantat asupra existenței, între capitolele bugetare ale Ministerului Transporturilor, a sumelor necesare finalizării lucrărilor la varianta ocolitoare a Municipiului Suceava, obiectiv care împlinește 10 ani de la demararea lucrărilor; demararea licitațiilor și a elaborării proiectelor tehnice pentru drumul expres, de mare viteză, Siret-Suceava-Pașcani, respectiv a drumului expres Pașcani-Bacău.

„Eu, împreună cu deputați și senatori PNL din județul Suceava am propus amendamente pentru asigurarea sumelor necesare finalizării/demarării acestor obiective de investiții, însă, atât reprezentantul Ministerului Transporturilor, cât și reprezentantul CNAIR ne-au garantat că bugetul investițional este suficient de mare și are alocări suficiente pentru cele mai importante obiective de transport rutier din Estul României”, a precizat Ioan Bălan.

(T.B.)


Intră acum și în grupul de