Deputatul sucevean Cătălin Nechifor a lansat, la Congresul Pro România, dezbaterea națională pentru o nouă viziune în administrația publică: O reașezare a administrației publice trebuie să pornească de la nevoile cetățeanului și să se îndepărteze de perioada comisarilor sovietici


Intră acum și în grupul de

Deputatul de Suceava Cătălin Nechifor, coordonator al organizației județene Suceava a Pro România și responsabil cu administrația publică în acest partid, a lansat, sâmbătă, în prima zi a Congresului Pro-România,  dezbaterea națională pentru o nouă viziune în administrația publică subliniind că o reașezare a administrației publice trebuie să pornească de la nevoile cetățeanului și să se îndepărteze de perioada comisarilor sovietici.

În cadrul discursului său, Nechifor a arătat că Anul Centenar se apropie de final, iar de la ultima reformă administrativă au trecut 50 de ani.

„Dacă până acum în domeniul administrației publice toate deciziile au fost luate de decidenții centrali, considerăm că o reașezare a administrației publice în perioada următoare trebuie să pornească de la nevoile cetățeanului. Legea administrației publice locale a fost gândită în anul 2001, iar până în prezent a fost amendată de foarte multe ori, în timp ce dezvoltarea regională a fost, la rândul ei, reglementată începând cu anul 1998”, a explicat deputatul.

El a atras atenția că, mai mult decât atât, anul acesta Parlamentul a votat un Cod Administrativ, care nu își propune modernizarea statului, ci mai degrabă, împământenirea unor noi relații de putere și subordonare la nivel local, mai apropiate de perioada comisarilor sovietici, decât cu ceea ce ar trebui să însemne un stat european, modern.

Mai mult, odată cu integrarea euroatlantică, România se află în situația de a nu mai avea obiectiv național și se ratează cu nonșalanță Anul Centenar, dar și președinția rotativă a Consiliului Uniunii Europene, consideră deputatul Pro România.

„Vor urma doi ani în care agenda publică va fi acaparată de patru runde de alegeri, europene, prezidențiale, locale și parlamentare, timp în care atenția decidenților va fi îndreptată mai degrabă către modul în care vor putea să își asigure perpetuarea la putere și mai puțin inițierea și adoptarea de politici publice coerente ca răspuns la problemele sistemice cu care se confruntă România”, consideră Nechifor.

El a prezentat cele cinci priorități necesare în reașezarea administrației publice, respectiv elaborarea unei viziuni noi de dezvoltare și modernizare a administrației în România, în urma unei largi consultări, recâștigarea încrederii românilor prin care adminsitrația publică va deveni partener pentru cetățean, redefinirea serviciului public în care funcționarul public este susținut de cetățean, iar așteptările sunt din ce în ce mai mari, o nouă formă de comunicare în relația cu cetățeanul, dar șimodificarea modului de lucru cu autoritățile publice locale, transformându-le din simplu spectator cu rol consultativ, în participanți activi la efortul de modernizare al administrației.

Cătălin Nechifor a arătat că direcțiile de acțiune vor fi în sensul adoptării standardelor minime de cost și de calitate pentru toate serviciile publice locale,  omai bună informare a cetățenilor  prin publicarea datelor privind calitatea serviciilor locale de către fiecare primărie, încurajarea comunicării directe cu cetățeanul prin metode moderne, inclusiv prin aplicații pe telefonul mobil, dar și încurajarea tuturor administrațiilor publice locale să accepte plata impozitelor online cu cardul.

Deputatul sucevean a mai susținut că una dintre direcțiile de acțiune o reprezintă și reforma teritoriului, pentru că România de astăzi înseamnă, printe aletele, 8 regiuni de dezvoltare, 41 de județe, plus municipiul București, 103 municipii, 320 de orașe și 2859 de comune.

El a explicat că unele dintre aceste unități administrative, din păcate nu puține, nu au resurse financiare proprii pentru a-și acoperi măcar cheltuielile de funcționare ale primăriei și consiliului local, dezvoltarea lor fiind imposibilă în lipsa transferurilor din cote defalcate din bugetul de stat.

„Așadar, trebuie pusă întrebarea, dacă dorim cu adevărat un stat modern cu o administrație publică performantă, dacă este oportună comasarea acelor unități teritorial administrative care nu reușesc să își realizeze un grad rezonabil de dezvoltare, consultând în acest sens cetățenii”, a conchis deputatul Pro România Cătălin Nechifor. (T.B.)

 


Intră acum și în grupul de