Proiecte derulate de trei colegii sucevene în Săptămâna Şcoala Altfel şi declarate câştigătoare vor fi premiate de MENCŞ

Cele zece proiecte câştigătoare în competiţia „O activitate de succes în săptămâna Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!” vor fi premiate, marţi, de MENCŞ în cadrul unei festivităţi ce va avea loc la Colegiul Naţional “Sf. Sava” din Bucureşti, trei dintre acestea fiind derulate de trei colegii din Fălticeni şi Suceava.

colegiul national nicu gane

Potrivit unui comunicat de presă al MENCŞ, proiectele au fost structurate pe zece domenii educaţionale: cultural, artistic, tehnic, ştiinţific, sportiv, Educaţie pentru cetăţenie democratică şi promovarea valorilor umanitare, Educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos, Educaţie ecologică şi de protecţie a mediului, abilităţi de viaţă, respectiv consiliere şi orientare.

Sursa citată a precizat că în competiţie s-au înscris 211 proiecte, iar în baza punctajului obţinut  (80% – nota evaluării şi 20% – numărul de voturi acumulate), au fost declarate câştigătoare zece activităţi/proiecte:

Astfel,  în domeniul ştiinţific proiectul câştigător este “e-Şcoala altfel”, derulat de Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” din Fălticeni , în domeniul sportiv proiectul câştigător este “Cuza Open 2016” derulat de Colegiul Tehnic „A.I.Cuza” din Suceava, iar în domeniul Educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos a fost declarat câştigător proiectul “ Food Revolution 2016” derulat de Colegiul Naţional „Nicu Gane” din Fălticeni .

Ministerul Educaţiei a organizat anual, începând cu anul şcolar 2011 – 2012, Programul „Şcoala altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!”, program obligatoriu, inclus în structura anului şcolar, în al doilea semestru.

“Obiectivul acestui demers este implicarea tuturor copiilor preşcolari/elevilor şi a cadrelor didactice în activităţi care să se plieze pe interesele şi preocupările lor diverse, să le pună în valoare talentul şi capacităţile în diferite domenii, nu neapărat în cele din curriculumul naţional şi să le stimuleze participarea la acţiuni variate, în contexte non-formale. Fiecare unitate de învăţământ îşi elaborează propriul program de activităţi în care trebuie să fie implicaţi toţi elevii şi profesorii, pe baza propunerilor elevilor, ale cadrelor didactice şi ale părinţilor”, se mai precizează în comunicatul MENCŞ.

(Liliana Bujdei)