Președintele Curții de Apel Suceava, Maria Andrieș: S-a observat o creștere a încrederii populației în actul de justiție, o mulțumire față de modul de funcționare a instanțelor

Președintele Curții de Apel Suceava, judecătorul Maria Andrieș, a declarat, joi, că în ultima perioadă s-a observat o creștere a încrederii populației în actul de justiție, arătând că aceasta a fost determinată și de măsurile adoptate în instanțele de pe raza Curții de Apel Suceava care au condus la scăderea duratei procedurilor judiciare, redactarea clară a hotărârilor judecătorești, răspunsuri clare și eficiente oferite celor care se adresează instanțelor, dar și deschiderii spre justițiabili prin implementarea unui program electronic prin care se poate urmări  derularea proceselor.

 

Andrieș a explicat într-o conferință de presă că în urma unui studiu efectuat în 2014 au fost evidențiate problemele cu care se confruntă justițiabilii, iar după ce s-au adoptat măsuri pentru îmbunătățirea lor rezultatele au fost îmbucurătoare și au fost constatate printr-un studiu efectuat anul trecut.

„Am reușit ca aspectele percepute ca negative de public să fie îmbunătățite. S-a observat o creștere a încrederii populației în actul de justiție, o mulțumire față de modul de funcționare a instanțelor, față de modul în care hotărârile judecătorești sunt redactate astfel încât se înțelege ceea ce s-a dorit și o creștere a mulțumire referitor la personalul care deservește instanțele, în special compartimentele care lucrează cu publicul reușesc să soluționeze solicitările cetățenilor și să dea răspunsuri clare și eficiente”, a spus președintele Curții de Apel Suceava.

Maria Andrieș a subliniat că o altă dovadă a calității actului de justiție a instanțelor sucevene este dată și de faptul că în 2016  pentru niciun judecător nu a fost declanșată procedura de cercetare disciplinară.

„Calitatea personalului este una foarte ridicată ceea ce este îmbucurător”, a spus Andrieș.

Ea a mai declarat că și scăderea duratei procedurilor judiciare a fost un obiectiv pe care l-am avut permanent în vizor.

„În acest an s-a reușit ca soluționarea unui dosar, de la înregistrarea acestuia și până la pronunțare și comunicarea hotărârii să fie de aproximativ 120 de zile la nivelul Curții de Apel, de 138 de zile la Tribunale și 124 de zile la Judecătorii”, a menționat președintele Curții de Apel Suceava.

Ea a arătat că din acest punct de vedere percepția publicului este normal să fie îmbunătățită pentru că unul dintre aspectele negative relevate de-a lungul timpului a fost soluționarea cu întârziere a cauzelor, iar în condițiile în care media este 120-130 de zile calendaristice este evident că acest aspect a fost îmbunătățit.

Președintele Curții de Apel Suceava a subliniat că un alt punct important a fost implementarea programului electronic prin care părțile pot vizualiza on-line tot conținutul dosarului și tot parcursul dosarului.

Ea a arătat că, deocamdată, din cauza lispei de resurse materiale și umane, acest program a fost implementat la Curtea de Apel Suceava, dar speră că în cursul acestui se va reuși implementarea la toate instanțele din raza CA Suceava.

Maria Andrieș a menționat că acest program s-a dovedit a fi un succes, fiind peste 70.000 de vizualizări, ceea ce înseamnă că oamenii au verificat actele depuse.

„Este o nouă deschidere spre justițiabili, ceea ce credem că am reușit”, a spus președintele Curții de Apel Suceava.