Infracțiunile în zona școlilor, în creștere în județul Suceava. Între cauze, numărul mare de copii neverificați având părinții plecați la muncă în străinătate, dar și teribilismul pe fondul consumului de alcool sau de substanțe halucinogene


Intră acum și în grupul de

Numărul infracțiunilor în zona școlilor în care sunt implicați elevi a crescut în anul 2018 în județul Suceava, potrivit unui raport al ATOP Suceava care menționează că între cauzele favorizante sunt ineficiența măsurilor de pază și control la accesul în școli, copii cu părinți la muncă în străinătate nesupravegheați, dar și teribilismul pe fondul consumului de alcool sau substanțe halucinogene.

Astfel, ATOP arată că în ceea ce privește infracționalitatea comisă în școli și în zona adiacentă acestora în care au fost implicați elevii, este de menționat că deși l.P.J. Suceava în cooperare cu Inspectoratul Școlar Județean Suceava și celelalte instituții abilitate au fost inițiate și desfășurate 11 campanii și proiecte de prevenire, dinamica criminalitații reflectă faptul că, în anul 2018 au fost sesizate 73 de infracțiuni, în creștere cu 22 față de anul 2017. Dintre aceste, 52 de fapte s-au comis în mediul urban și 21 în mediul rural.

În raport se menționează că 56 de incidente s-au înregistrat în incinta unităților de învățământ, zonă în care forțele de ordine (poliție, jandarmi, poliție locală) nu pot interveni, iar 17 în afara acestora, ponderea fiind reprezentată de 46 de fapte de loviri sau alte violențe, 15 infracțiuni de vătamare corporală din culpă, șase de furt, două de distrugere și câte una de tâlhărie, agresiune sexuală, amenințare și purtare abuzivă.

De menționat este că 59 din cei 68 de autori sunt elevi, un cadru didactic, patru părinți sau tutori și patru sunt din alte categorii, iar din cele 72 de victime, 68 sunt din rândul elevilor, două sunt cadre didactice și doi din alte categorii.

În raport, ATOP Suceava arată și cauzele delicvenței din zona unităților de învățământ.

Pe primul loc este nerespectarea regulilor de acces în incinta unităților de învățământ, conform regulamentelor de ordine interioară, ineficiența măsurilor de păză și control acces în unitățile de învățământ, lipsa de supraveghere a elevilor pe perioada pauzelor dintre cursuri, numărul mare de minori necontrolați/neverificati, pe fondul plecării părinților la muncă în străinătate, dar și anturajul, teribilismul, consumul de alcool sau substanțe halucinogene în rândul elevilor. (N.B.)


Intră acum și în grupul de