Parintii elevilor suceveni, innebuniti de nestatornicia ministrilor Educatiei


Intră acum și în grupul de

Atât elevii şi părinţii acestora cât şi profesorii suceveni sunt exasperaţi din cauza modificărilor continue la care sunt supuse examenele naţionale. „Efectiv nu mai ştiu copii noştri pe ce materii să se axeze. Examenele mereu se schimbă. Copii au înclinaţii diferite, unii se descurcă mai bine la real alţii la uman. Acolo unde sunt probleme trebuie să aprofundeze din timp. Ce e mai rău, este că nimeni nu ştie ce se va întâmpla, ce se mai schimbă! Ba schimbă admiterea, ba modifică BAC-ul”, a declarat mama unui elev din clasa a IV-a, de la Şcoala nr. 9 „Ion Creangă” Suceava.

Şi profesorii spun că aşteaptă să vadă ce schimbări mai apar. „Reformă, reformă, dar să se hotărască odată! Este efectiv o bătaie de joc”, a spus un profesor de la Şcoala generală nr. 8 Suceava.

Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a anunţat miercuri, că admiterea la liceu ar putea consta, potrivit noii legi a educaţiei, într-o evaluare din toate disciplinele, la care se adaugă o probă practică privind utilizarea calculatorului, dar şi referinţele profesorului despre respectivul elev.

„Noua lege a educaţiei prevede evaluarea elevilor, transcurriculară. Este vorba despre susţinerea de către candidaţi a două probe scrise, una de ştiinţe şi alta umanistă. Pe lângă aceste probe, candidatul va susţine o probă practică privind utilizarea calculatorului. Rezultatul acestei evaluări, inclusiv portofoliul elevului, reprezintă 70% din media de admitere. Liceele care doresc să organizeze un test de selecţie pentru admiterea candidaţilor, vor putea face acest lucru. Testul la nivelul liceului reprezintă 30% din nota de admitere”, a spus ministrul Funeriu.

Potrivit acestuia, noul sistem de evaluare va fi anunţat elevilor care intră în clasa a V-a, pentru că modificările aduse de Legea Educaţiei sistemului de învăţământ au aplicări imediate sau la anumite intervale de timp, astfel încât elevii să nu fie puşi în faţa unui sistem de evaluare nou, pentru care nu sunt pregătiţi.

„De exemplu, evaluarea transcurriculară pentru disciplinele ştiinţe presupune întrebări din fizică, chimie, matematică, iar cea la disciplinele umaniste, din materiile care se încadrează în acest domeniu. În acest context, vom termina cu acele evaluări cu care au fost obişnuiţi elevii de ani de zile şi care făceau referire strictă la matematică şi limba română”, a mai spus ministrul Funeriu.

Acesta a mai subliniat că proiectul Legii Educaţiei va fi transmis pentru o primă lectură Guvernului, după care va fi supus dezbaterii publice pentru o lună de zile.

Părinţii elevilor suceveni sunt de părere că, peste 4 ani când ar trebui să intre în vigoare noul sistem ar putea să se trezească, că şi acesta va fi modificat. „Nu avem nici o certitudine că acest tip de admitere va rămâne bătut în cuie. Parcă văd că până atunci vine alt ministru şi va face alte modificări” a spus tatăl unei fetiţe de la Şcoala nr. 11 Suceava.


Intră acum și în grupul de