“Saptamanalul de Radauti”, la al 300-lea numar

“La şase ani de la apariţie, Săptămânalul de Rădăuţi se prezintă în faţa dumneavoastră ca o publicaţie care şi-a câştigat deja un loc pe piaţa media din municipiu.

Construit pentru a satisface nevoile de comunicare ale unui grup de jurnalişti din municipiu, Săptămânalul de Rădăuţi a devenit o credibilă sursă de informaţii pentru cititori şi, nu în ultimul rând, un eficient suport de publicitate.

Ideea înfiinţării unei publicaţii care să se adreseze în primul rând populaţiei municipiului Rădăuţi a apărut în vara anului 2004, după ce a dispărut de pe piaţă un alt ziar local. Atunci constatam că ziarele cu distribuţie judeţeană nu reuşeau să relateze despre toate evenimentele din municipiu pe care noi le consideram de interes pentru populaţie. De asemenea, se putea observa şi un uşor dezechilibru pe piaţa de publicitate, presa scrisă lipsind din oferta de promovare a produselor şi serviciilor din municipiu.

Aşadar, cum în Rădăuţi erau îndeplinite trei condiţii pentru editarea unui ziar local, respectiv: nevoia de informaţii locale a cititorilor din municipiu, nevoia jurnaliştilor de a-şi crea o nouă zonă de manifestare şi nevoia de a oferi un nou suport de publicitate, am început să ne gândim foarte serios la acest proiect.

Astfel, împreună cu colegii am construit un plan de afaceri care, sperăm noi, să fie atractiv pentru orice investitor interesat de zona mass-media.

Această iniţiativă care, acum putem recunoaşte că la acea vreme era uşor romantică, a fost privită cu interes ponderat de cei pe care noi îi consideram posibili finanţatori ai proiectului.

Editarea Săptămânalului de Rădăuţi presupunea costuri destul de mari şi nimeni nu putea garanta un succes de piaţă care să permită amortizarea investiţiei într-un timp relativ scurt.

Lipsa banilor nu ne-a descurajat însă. Credeam în proiectul nostru şi eram convinşi că putem construi un nou ziar local. Continuam să facem planuri, ne documentam, căutam soluţii de tehnoredactare. Ştiam că un ziar construit după toate regulile jurnalismului modern îşi poate face loc pe piaţă.

Nu ne-am înşelat. La sfârşitul lunii ianuarie 2005, am găsit resurse care să ne permită editarea ziarului. Aveam minimum necesar: un calculator, un aparat de fotografiat, un reportofon şi bani cât să tipărim primul număr. Mai aveam însă experienţa câştigat în ani de muncă, o ambiţie nemăsurată şi un suport pe care îl simţeam deja din partea cititorilor. A fost de ajuns.

Pe data de 11 martie 2005 a apărut pe piaţă numărul promoţional, iar de atunci, în fiecare vineri, cititorii pot cumpăra un ziar sută la sută local: Săptămânalul de Rădăuţi.

Încă de la numărul promoţional, am încercat să răspundem aşteptărilor populaţiei propunând subiecte pe care noi le consideram de interes maxim. Am publicat ştiri despre aproape toate evenimentele importante care au avut loc în municipiu, câte două pagini au găzduit săptămânal opiniile corpului redacţional, am prezentat mare şi mica publicitate.

Chiar dacă incompletă, reţeta găsită de noi era pe placul cititorilor. Vânzările au crescut de la săptămână la săptămână, iar în noiembrie 2008 am reuşit să creştem numărul paginilor la 16 şi am extins distribuţia în tot judeţul Suceava.

Acum vrem să introducem rubrici specializate despre economie, cultură, turism şi vom acorda o mai mare atenţie reportajului şi investigaţiei jurnalistice.

Până atunci, vom continua să avem o atitudine critică faţă de autorităţi, vom căuta subiecte care să provoace dezbatere publică, vom populariza evenimentele şi neliniştile din municipiu…”,

Florin Cotos, redactor-şef Săptămânalul de Rădăuţi