Mirela Adomnicăi a fost nevoită să folosească structura strategiei de dezvoltare a județului Vaslui pentru conceperea ofertei electorale pentru CJ Suceava din cauză că județul Suceava nu are o asemenea strategie: Nouă ne lipsește o strategie pe care să o urmărim cu toții pas cu pas


Intră acum și în grupul de

Candidatul PSD la funcția de președinte al Consiliului Județean Suceava, Mirela Adomnicăi, a recunoscut, vineri, la Subiectul Zilei de la News Bucovina că a fost nevoită să se folosească de strategia de dezvoltare a județului Vaslui pentru a concepe oferta electorală pentru alegerile locale întrucât județul Suceava nu are o asemenea strategie.

„Sunt Consilii județene din țară care au înțeles rolul pe care trebuie să-l joace în principal, de coordonare a tot ceea ce înseamnă unități administrativ-teritoriale din județ și primăriile din județ. Eu aici văd centrată competența și utilitatea Consiliului județean. Nu organizarea de evenimente și festivaluri”, a spus Adomnicăi.

Ea a arătat că a văzut că unele Consilii Județene din țară, în ultimii trei ani, s-au preocupat să sprijine primăriile pentru proiectele cu finanțare prin PNDL-2 care a debutat în 2017 și care a însemnat pentru primari alergătură cu documente la minister și întocmire de documentație.

Potrivit Mirelei Adomnicăi unele Consilii județene le-au transmis primarilor că pentru acest program de oferă consiliere pentru întocmirea documentației și că o structură distinctă din Consiliul județean respectiv s-a ocupat să sprijine implementarea acestui program la nivel de localități și a transmis dosarele la structura centrală, a urmărit ca toți pașii să fie corect parcurși până la semnarea contractului de execuție.

Ea a arătat că aceasta este o strategie care trebuie făcută și în județul Suceava pentru că aici, în ultimii ani, s-a acționat dezlânat.

„Consiliul Județean trebuie să aibă o strategie pe care să o urmărească pas cu pas”, a declarat Adomnicăi.

E a spus că  în momentul în care a început să lucreze la oferta electorală, împreună cu colegii ei și cu specialiștii, pentru că ea consideră că e nevoie de specialiști pentru fiecare domeniu de activitate, a încercat să vadă  strategia județului Suceava și să-și dea seama cum a fost gândită și ce s-a realizat, dar că a constatat că „această strategie a județului Suceava este minunată, este extraordinară, dar se pare că lipsește cu desăvârșire din atenția conducerii județului”.

„Vă mărturisesc că am conceput această ofertă electorală pe o strategie a județului Vaslui. Să nu râdem. Este cea mai bună strategie concepută și ca schelet și ca abordare cu specificul pentru județul Vaslui.E o strategie concepută de specialiști pe un serviciu externalizat cu accesare de fonduri europene”, a adăugat Adomnicăi.

Ea consideră că ceea ce lipsește județului Suceava este o strategie care să fie urmărită de toți, pas cu pas,  și care să stabilească domenii de responsabilitate, termene de ducere la îndeplinire, corecții pe parcurs în funcție de situațiile neprevăzute, neanticipate în acea strategie.

„Acesta este punctul de unde trebuie să plecăm. Noi suntem acum, în 2020, la finalul unui program operațional șu urmează altul, 2021-2027. Din punctul meu de vedere, primul lucru pe care trebuie să-l facă Consiliul Județean este ca echipa care are atribuții pe accesare de fonduri europene, de dimineața până  seara, sâmbăta și duminica, să lucreze pentru tot ce poate fi accesat acolo unde Consiliul Județean este eligibil”, a spus Mirela Adomnicăi.

Ea a subliniat că obiectivele operaționale sunt atât de generoase și atât de utile pentru problema pe care o avem noi în județ și a arătat că sunt mai multe obiective ale Uniunii Europene prin care se finanțează programe între care digitalizarea sau protecția mediului.


Intră acum și în grupul de