Ovidiu Donțu: ”Șoseaua de centură a Sucevei a fost construită pe un teren neconform, pământ de flori”

Senatorul PSD de Suceava Ovidiu Donţu a declarat, joi, că cele două tronsoane nefinalizate ale şoselei de centură a Sucevei sunt construite pe teren neconform, cu risc de tasare şi surpare, iar de la 1 mai, CNADNR va începe consolidarea zonei.

Donţu a spus într-o conferinţă de presă că a încercat să înţeleagă de ce firma care s-a ocupat de execuţia lucrării a tergiversat lucrările astfel că în septembrie 2014 s-a decis rezilierea contractului de execuţie, iar o expertiză făcută de CNADNR a făcut lumină în acest caz, arătând că terenul pe care s-au executat lucrările este „pământ de flori”, un teren neconform.

Senatorul PSD a reamintit că în anul 2011, guvernarea PDL nu a mai avut bani să continue lucrările, iar în 2012, constructorul a părăsit şantierul.

Ovidiu Dontu 1El a menţionat că apoi Guvernul Ponta a început să plătească arieratele şi au fost alocate fondurile necesare în perioada 2012-2015 pentru finalizarea şoselei.

„De ce constructorul nu a finalizat lucrarea deşi erau bani? Expertiza CNADNR a făcut lumină în acest caz, să se înţeleagă de ce dacă erau bani nu s-a făcut investiţia. Motivul e calitatea tehnică a lucrării. Abia zilele trecute am aflat informaţiile necesare. Practic, şoseaua a fost construită pe un teren neconform, pământ de flori. Lucrările la tronsoanele abandonate au avut probleme la fundaţie din cauza planificării pe pământ neconform”, a spus Donţu.

El a arătat că studiul a evidenţiat că este „pământ neconform, vegetal, calcaros, ce nu va putea suporta sarcini la trafic greu şi foarte greu”.

Donţu susţine că aceste aspecte „au fost ţinute la secret” şi că le-a aflat cu greu.

El a mai declarat că a discutat cu reprezentanţi ai CNADNR care au arătat că până în data de 25 aprilie va fi finalizată proiectarea pentru lucrările de consolidare care urmează să înceapă de la 1 mai şi vor fi executate de CNADNR în regie proprie.

Totodată, Donţu a spus că a propus CNADNR ca după ce finalizează consolidarea să continue lucrările în regie proprie şi să încheie întreaga lucrare.

Ovidiu Donţu a subliniat că problema în cazul şoselei de centură a Sucevei a fost determinată de faptul că proiectarea şi execuţia au fost licitate „la pachet” astfel încât soluţiile adoptate la această lucrare să aducă un profit cât mai mare.

Primul tronson al şoselei de centură a municipiului Suceava, de 5,2 kilometri, care face legătura între DN 2 şi DN 17, a fost deschis în primăvara anului 2015.

Pentru celelalte două tronsoane ale acestui drum, realizate în proporţie de 80 la sută, ar trebui alocată o sumă de 80 de milioane de lei.

Lucrările la şoseaua de centură a Suceavei, începute în 2008, trebuiau terminate în 2012, dar au fost extinse termenele mai întâi pentru noiembrie 2013, apoi pentru iulie 2014, constructorul angajându-se ulterior să termine primul tronson la 15 septembrie 2014, dar lucrările nu au avansat astfel încât CNADNR a reziliat contractul.

Donţu a spus că firma care a oprit lucrările şi a blocat investiţia este o firma deţinută de Horia Simu, cunoscut cu afacerile cu drepturi litigioase.

„Faţă de ce s-a întâmplat acolo, şoseaua are doi vinovaţi, Horia Simu şi Gheorghe Flutur. Ca demnitar, am obligaţia să comunic public această analiză şi detaliile aflate, dar şi adevărul pe care sucevenii trebuie să îl cunoască este că un apropiat al PDL, Horia Simu, împreună cu Flutur, prin deciziile luate, sunt vinovaţii pentru şosea”, a spus Donţu.

El i-a cerut senatorului Gheorghe Flutur să renunţe la a mai spune că face demersuri pentru şosea şi a explicat că ddecizia pentru schimbarea soluţiei tehnice la şosea a fost luată de Gheorghe Flutur ca şi cum ar fi fost mai ieftină. (N.B.)