Municipiul Câmpulung Moldovenesc va avea un centru naţional de informare şi promovare turistică

Primăria Câmpulung Moldovenesc a lansat vineri un proiect ce prevede crearea şi dotarea Centrului Naţional de Informare şi Promovare Turistică, obiectiv care va funcţiona începând de anul viitor pe strada Ion Hălăuceanu, în zona centrală a municipiului.

CNIPT se realizează prin cofinanţare de către Uniunea Europeană prin Programul Operaţional (POR) 2007 – 2013, Axa prioritară 5 – Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului, Domeniul de intervenţie 5.3 „Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare. În scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”.

Proiectul, care se va desfăşura pe durata a 6 luni, are o valoare totală de 423.514 lei, cu finanţare din trei surse, cea mai mare parte din Fondul European pentru Dezvoltare Regională, cu contribuţii de la bugetul naţional şi din partea municipiului Câmpulung Moldovenesc.

centru informare campulung moldovenesc, mihaita negura

Administraţia locală a considerat mai mult decât necesară crearea centrului în promovarea zonei de la poalele muntelui Rarău, o zonă pitorească, de o frumuseţe aparte, în prezent insuficient exploată din punct de vedere turistic.

„În prezent, în municipiul Câmpulung Moldovenesc nu există niciun mijloc de a accesa informaţii de interes general despre România, prin intermediul unui centru sau instituţie, specializate în informare şi promovare turistică (atracţii turistice, evenimente culturale şi de afaceri, situri arheologice, structuri de primire, restaurante, posibilităţi de petrecere a timpului liber sau orice facilităţi de agrement). Un centru de informare şi promovare turistică este necesar deoarece vizează extinderea mesajului de ospitalitate faţă de turişti, oferindu-le acestora informaţii corecte pentru a-i sprijini în orientare, a spori confortul şi pentru a determina astfel aprecierea destinaţiei lor” au comunicat beneficiarii fondurilor europene în prezentarea proiectului.

Prezent, la sfârşitul săptămânii trecute, la conferinţa de lansare a proiectului, primarul Mihăiţă Negură a întărit ideea necesităţii creării unui astfel de centru de informare în ideea că municipiul Câmpulung Moldovenesc este o atracţie pentru turişti.

campulung-moldovenesc2

„Este un obiectiv important acest centru, iar dacă lucrările merg bine, până la 31 decembrie el va fi inaugurat. Municipiul Câmpulung Moldovenesc merită să fie mai bine cunoscut turiştilor, pentru că zona noastră, dincolo de frumuseţea ei, are de oferit lor şi câteva obiective unice în ţară. Mă gândesc la Muzeul «Arta lemnului», la Muzeul de etnografie «Ion Grămadă», la Colecţia de linguri «I. Ţugui», o colecţie puţin obişnuită, şi mă gândesc la minunatele mănăstiri din zonă, la Codrii seculari de la Slătioara, dar şi alte locuri interesante. Treburile vor sta şi mai bine când vom reuşi să dăm în funcţiune pârtia de schi şi vom promova şi mai bine şi turismul de iarnă. Alături de acest obiectiv finanţat de UE, municipiul are în diferite faze de derulare şi alte proiecte ce ne vor ajuta să ne dezvoltăm. Pentru că, dacă pretindem că suntem o staţiune de interes naţional, trebuie să şi arătăm ca atare” a declarat edilul-şef.

Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică de la Câmpulung Moldovenesc include printre obiective şi crearea unui website cu minim 10.000 de vizualizări anual, de el urmând a beneficia şi operatorii de turism din zonă, dar şi comunitatea locală, spre a promova prin intermediul lui şi evenimentele importante desfăşurate în localitate, precum Festivalul internaţional „Întâlniri bucovinene” şi „Târgul lăptarilor”, ca şi alte sărbători şi întâmplări cu rolul de a promova tradiţiile şi obiceiurile zonei.