Premiera la Colegiul „Petru Rares”: experimentarea invatatului pe Internet

Catedra de engleză a Colegiului Naţional „Petru Rareş” Suceava a inaugurat, în premieră absolută, platforma moodle de învăţare pe Internet, luând-o înaintea Legii Educaţiei care prevede în proiect accesul gratuit la lecţiile pe Internet. Potrivit prof. Dana Postolache, pe această platformă profesorii îşi postează materialul de predare sub orice formă – text scris, imagine, videoclip, etc., postează şi temele elevilor, iar aceştia la rândul lor îşi vor posta aici temele făcute acasă, în orice format electronic.

„Începem lucrul pe moodle în mod experimental cu elevii clasei a IX-a E, timp de o lună. Intenţionăm ca după vacanţa de Paşte să organizăm o prezentare a rezultatelor obţinute în urma acestui experiment şi să extindem folosirea platformei la toate obiectele de studiu şi la toate clasele. Sperăm că în urma prezentării vor dori şi alte scoli să îşi creeze platforma moodle şi să o folosească”, a precizat prof. Dana Postolache.

Platforma va putea fi folosită gratuit de toate instituţiile de învăţământ care doresc să o implementeze.

Printre argumentele care stau la baza alegerii acestui mod de învăţare, profesorii colegiului au menţionat în primul rând „dorinţa de oferi elevilor noştri lecţii de calitate”, faptul că „se foloseşte peste tot în lume şi ni se pare normal ca oferta educaţională pe care o facem să fie modernă şi de bună calitate” şi nu în ultimul rând „pentru că avem elevi talentaţi şi inimoşi, dornici să ne ajute pe noi şi pe colegii lor în acest demers”.

„Moodle ne oferă posibilitatea să folosim atât tehnologia mai veche (Web 1.0.) cât şi cea mai nouă (Web 2.0. şi chiar Web 3.0.), iar mulţi din elevii noştri deja cunosc aceste tehnologii, le folosesc în proiectele lor personale şi ni se pare normal să aducem şi activitatea şcolară la aceleaşi standarde. Apoi, noi profesorii dorim să ne perfecţionăm în permanenţă şi acceptăm orice provocare profesională pe care o considerăm în folosul elevilor noştri”, a mai spus Dana Postolache.

Platforma moodle datează din 2005, iar popularitatea ei în rândul profesorilor din întreaga lume a crescut an de an datorită „facilităţilor extraordinare pe care le oferă”.
Potrivit proiectului Legii Educaţiei, aflată acum în dezbateri, „toţi elevii, profesorii şi părinţii vor avea acces gratuit şi permanent pe Internet la conţinuturile lecţiilor celor mai buni profesori, pentru fiecare disciplină. Înfiinţarea unei astfel de biblioteci virtuale şi gestionarea ei va fi asigurată de Ministerul Educaţiei”.