“Salvati Copiii” a lansat Campania “Copiii fara etichete”

Salvati Copiii România a lansat recent cel mai amplu studiu privind abuzurile împotriva copiilor realizat în România ultimilor zece ani, odatã cu campania “Copiii fãrã etichete”, în cadrul unui demers cu o mizã importantã: înlocuirea violentei educationale cu metode educationale si parentale pozitive, pentru a asigura copiilor o evolutie armonioasã, informează într-un comunicat de presă, preşedintele Salvaţi Copiii – filiala Suceava, Camelia Iordache.

Potrivit acesteia, campania urmărește conștientizarea violenței împotriva copiilor din societatea românească, generarea unei schimbări de atitudine față de această violență, precum și generarea unei schimbări de paradigmă în educația copiilor, prin înlocuirea practicilor violente cu metode educaționale pozitive, respectarea copilului în locul umilirii lui, renunțarea la indiferență și acceptare față de violența împotriva copiilor.

Camelia Iordache

“Mesajul cheie pe care îl transmitem prin această campanie este: Îi ajutăm pe copiii noștri să devină Oameni Mari dacă îi creștem fără etichetele educaționale tradiționale: bătaie, umilință, jigniri, stima pe criterii sociale sau entice”, subliniază Iordache.

Potrivit acesteia, Campania sintetizează toate formele de violență împotriva copilului într-un singur concept –eticheta, din două motive – Stereotipurile care îi fac pe adulți să-i vadă pe copii  ca fiind răi sunt de fapt aplicate acestora, fără să aibă o legătură cu structura lor psiho-emoțională. Copiii au nevoi emoționale pe care nu știu să le exprime, au comportamente adecvate vârstei și etapelor de dezvoltare care pot să nu corespundă așteptărilor adulților, au un mod de a se exprima, care poate să nu fie întotdeauna pe înțelesul adulților. Unii adulți pot eticheta în mod negativ aceste comportamente și stări, iar de aici să apară diverse forme de violență.

Al doilea motiv este violența educațională – bătaie, jigniri, abuz emoțional – care lasă urme asupra copiilor și îi marchează pe viitorii adulți, putând activa comportamente și stări psiho-emoționale de-a lungul întregii vieți, asemenea unei etichete care încorsetează și încadrează, printr-o generalizare limitativă. Cu alte cuvinte, bătaia, umilința, jignirile programează la eșec, iar efortul depus de un copil sau de un adult ca să scape din această programare a suferinței este uriaș.

În document se mai arată că, această Campanie invită adulții să lase la o parte stereotipurile din societate și să se raporteze la ceea ce sunt copiii prin natura lor – copiii sunt buni; ei trebuie doar ajutați să se dezvolte prin educație pozitivă, pentru a creşte echilibrați și pentru a deveni ”Oameni Mari”. De asemenea, campania vizează toate formele de stereotipuri și de stigmatizare a copiilor, inclusiv pe cele etnice.

Campania va promova următoarele slogane, în funcție de etapa de comunicare:  ”Etichetele din copilărie prind viață în adulți. Dezlipește eticheta! Copiii crescuți fără etichete se fac Oameni Mari”.

Cristian China-Birța, blogger la chinezu.eu, va fi Ambasadorul Campaniei ”Copiii fără etichete”. El a asumat, împreună cu Blogal Initiative, mobilizarea bloggerilor pentru ca aceștia să combată pe blogurile lor violența împotriva copiilor.

“Mobilizarea blogosferei a fost stabilită a avea loc între 19 martie, odată cu începerea campaniei, și 18 aprilie 2013, având rolul de a contribui la efortul de conștientizare a violenței împotriva copiilor. Fiecare blogger va putea scrie în stilul lui, folosind propriile sale exemple și povești. Bloggerii participanți vor fi incluși într-un e-book care va fi realizat în cadrul campaniei, împreună cu cel puțin un articol. Echipa SCR pune la dispoziția bloggerilor interesați de proiect un banner care să marcheze intrarea lor în Campanie, pentru această cauză”, susţine preşedintele filialei sucevene.

Bloggerii participanți vor primi o diploma simbolică pentru recunoașterea efortului și a implicării lor, alături de Salvați Copiii.